۷۰۰ مددجوی بهزیستی از وام خوداشتغالی بهره مند شدند

سرپرست بهزیستی خراسان شمالی بر ایجاد اشتغال بین گروه هدف این سازمان تاکید کرد و اظهارداشت: پارسال ۷۰۰ مددجوی زیر پوشش این سازمان حمایتی از وام خوداشتغالی بهره مند شدند.

«محسن توحیدی مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پارسال 700 مددجوی زیر پوشش این سازمان حمایتی از وام خوداشتغالی بهره مند شدند، اظهارداشت: تلاش می کنیم تا در سال جاری زمینه اشتغال بیشتری برای مددجویان را فراهم کنیم.

 

سرپرست بهزیستی خراسان شمالی، بیشترین مشکل مددجویان را جذب تسهیلات اشتغال دانست و گفت: بعضا متقاضیان از روند سخت دریافت تسهیلات خسته می شوند که به همین علت باید روند اداری وام ها برای مددجویان گروه هدف آسان سازی شود زیرا توانمندی این قشر نیز نسبت به سایر اقشار متفاوت است.

 

وی بر ایجاد شغل های پایدار برای مددجویان نیز تاکید کرد و افزود: مددجویان بعد از دریافت وام باید مورد حمایت قرار گیرند تا مشکلی به مشکلات آنان افزوده نشود.

 

توحیدی مقدم با بیان اینکه 95 درصد از خدمات این سازمان به بخش غیردولتی واگذار شده است، افزود: به غیر از چند مرکز از جمله مرکز نگهداری شیرخوارگاه، مراکز نگهداری کودکان خیابانی، مرکز نگهداری زنان آسیب دیده مابقی توسط بخش خصوصی و موسسه ها و خیران واگذار شده و این سازمان آنان را مورد حمایت قرار می دهد.

 

وی بر نقش تشکل های بخش خصوصی نیز تاکید کرد و افزود: هم اکنون کار به این تشکل ها واگذار شده که سازمان مردم نهاد (NGO) نابینایان، ناشنوایان، معلولان ذهنی و جسمی از‌ آن جمله است.

 

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: این سازمان بیش از 54 وظیفه دارد که در 160 فرایند تعریف می شود، امورات مربوط به قبل از تولد تا سالمندی بر عهده این سازمان حمایتی است که از آن جمله طرح ها مربوط به خدمات پیشگیری، معتادان، سالمندان و معلولان سایر موارد را شامل می شود.

 

بیش از ۱۱۷ هزار نفر از شهروندان خراسان شمالی زیر پوشش بهزیستی هستند.

 

 

کد خبر 1173246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha