بسیج سازندگی در کرمان/ از هدف گذاری برای رفع تنش آبی تا فراهم کردن تجهیزات اشتغال

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان مهمترین فعالیت های انجام شده در اولویت های تعیین شده این نهاد برای رفع محرومیت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ جواد جلالی، یکشنبه(۱۸ اردیبهشت) در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی از تهیه اطلس آب استان با همکاری آبفا و بسیج خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۴۰ روستای استان دارای تنش آب شُرب است.

 


 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه از این تعداد، ۶۶۰ روستا در اولویت آب رسانی قرار گرفته؛ گفت: ۴۵۰ روستا به سپاه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سازندگی و ۲۰۰ روستا به قرارگاه خاتم سپرده شده است.

 

 

 

وی ادامه داد: این پروژه از سال گذشته آغاز و در ۳۰۰ روستا به سرانجام رسیده که در صورت جذب منابع و اعتبارات ظرف دو سال تنش آبی این روستاها برطرف می شود.

 

 

 

جلالی دومین اولویت بسیج سازندگی استان را تامین آب کشاورزی دانست و با این تذکر که اقتصاد روستا مبتنی بر کشاورزی است؛ اظهار کرد: در این راستا لایروبی و مرمت قنوات را آغاز کردیم که سال گذشته ۳۶ قنات از منابع سپاه و خیرین و گروه های جهادی مرمت شد و امسال ظرفیت مجموعه جهاد کشاورزی هم در این امر اضافه می شود.

 

 

 

وی در خصوص مشاغل خرد و خانگی که با جذب تسهیلات از چهار بانک انجام شده است؛ گفت: سال گذشته هزار و ۳۴۲ مورد اشتغال خرد راه اندازی شد و با رویکرد راهبری شغلی امسال نیز از تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه و تسهیلات بانک ها وشورای توسعه مدیریت گام های خوبی برداشته خواهد شد.

 

 

 

جلالی با بیان اینکه در راستای کمک به ایجاد اشتغال خرد و خانگی امسال گام رو به جلویی برداشته شده و آن فراهم کردن تجهیزات اشتغال است؛ در این زمینه به تهیه مواد اولیه پته برای کارگاه های پته دوزی؛ دار قالی و نخ مورد نیاز برای کارگاه های قالی بافی و...اشاره و تصریح کرد: راه اندازی دو کارگاه خیاطی در سال گذشته با استقبال مواجه شد که امسال نیز دنبال می شود.

 

 

 

وی اولویت چهارم را محرومیت زدایی و سازندگی با ساخت مسکن محرومین، ساخت خانه عالم و مسجد و مدرسه و کارگاه های اشتغالزایی دانست و تصریح کرد: سال گذشته هزار و ۷۶۱ پروژه با اعتبار ۸۷۵ هزار و ۷۶۱ میلیون ریال با کمک گروه های جهادی انجام شد.

 

 

این مسئول ادامه داد: اولویت پنجم؛ خدمات اجتماعی است که در این راستا از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۶۷۵ هزار بسته معیشتی توزیع شده و در این هفته نیز ۲۰ هزار بسته توزیع می شود.

 

 

 

وی پیگیری مسائل حاشیه شهر را از دیگر اولویت ها عنوان و بیان کرد: دستگاه های متولی در این زمینه مشخص هستند اما این اولویت ها نیز به تمرکز بر مسئله اشتغال در دستور کار بسیج سازندگی است.

 

 

 

جلالی به استفاده از ظرفیت گروه های جهادی فرهنگیان، دانش آموزان و دانشجویان برای جبران صدمات آموزشی ناشی از کرونا در مناطق کم برخوردار هم اشاره کرد و با افزودن اینکه گروه های جهادی در سیل بافت و جنوب فعالیت های خوبی داشتند؛ فعالیت این گروه ها در تعطیلات نوروزی را هم قابل توجه خواند.

 

 

 

وی به فعالیت ۲۳ قرارگاه محرومیت زدایی شهرستانی،  ۵ قرارگاه منطقه ای و دو قرارگاه ملی در قلعه گنج و ریگان هم اشاره کرد.

 


 

جلالی در پایان از افتتاح کارگاه های اشتغال همزمان با هفته بسیج سازندگی در استان خبر داد و گفت: دنبال زمینه سازی برای کسانی هستیم که مهارت دارند اما بنیه مالی برای توسعه مشاغل ندارند.

کد خبر 1173256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha