افتتاح طرح های محرومیت زدایی و اشتغال آفرینی از مهمترین اولویت برنامه ها است

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان اردبیل گفت: افتتاح طرح های محرومیت زدایی و اشتغال آفرینی از مهمترین اولویت برنامه ها در هفته تشکیل بسیج سازندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سرهنگ «علی حبیب زاده» امروز (18 اردیبهشت ماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان گفت: اولین برنامه هفته تشکیل بسیج سازندگی با اجرای رزمایش «جهادگران فاطمی» با حضور 90 گروه جهادی شهرستان اردبیل و سایر گروه های جهادی استان در ورزشگاه شهید آسمانی اجرا شد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان اردبیل تصریح کرد: طی هفته جاری 14 گروه جهادگر بسیج از شهرستان اردبیل در محلات کم برخوردار برای اجرای اردوی جهادی فرهنگی و اجتماعی با رویکرد سبک زندگی اسلامی، مشاوره خانواده، رویکرد فرهنگی و تبلیغی با همکاری مساجد و مدارس اجرا می شود.

 

وی اذعان داشت: اردوی دفاع زیستی با حضور جامعه بسیج پزشکی و دامپزشکی با ارائه ویزیت و داروی رایگان نیز در مناطق محروم و روستایی آغاز می شود.

 

سرهنگ حبیب زاده اضافه کرد: برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان اردبیل و ارائه توانمندی های کارگاه های تولیدی در زمینه اقتصاد مقاومتی که طی سال های اخیر با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی توانسته اند به مرحله تولید برسند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: هم اکنون 4 کارگاه در اختیار کارآفرینان قرار داده ایم و برای بیش از 40 نفر اشتغالزایی مستقیم کرده اند و همه اینها با رویکرد اقتصاد مقاومتی رخ داده و در 6مسجد نیز با همکاری هیئت امنا و پایگاه های مقاومت توانسته ایم کارگاه های مختلف تولیدی برای اشتغال آفرینی بانوان در زمینه های خیاطی و قالیبافی راه اندازی کنیم.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان افزود: 9 واحد مسکونی ویژه محرومان و مددجویان کمیته امداد در شهرستان اردبیل به همت گروه های جهادی در حال ساخت است و یک باب مسجد نیز به همت گروه های جهادی تعمیر و بازسازی شد و لایروبی نهرها و چشمه ها در شهرستان اردبیل نیز به همت همین گروه های جهادی انجام و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

 

سرهنگ حبیب زاده خاطر نشان کرد: 34 دستگاه پنل خورشیدی در مناطق روستایی شهرستان اردبیل نصب و هم اکنون 25 کیلووات از برق تولیدی این پنل های وارد شبکه توزیع برق می شود و میزبان تولید برق آنها در اختیار این خانواده ها قرار می گیرد.

 

وی اظهار داشت: گروه های جهادی در تامین آب شرب 85 روستا طبق تفاهم نامه با آب و فاضلات و همکاری اهالی روستا اقدام خواهند کرد و ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی از دیگر پروژه های است که همزمان با هفته تشکیل بسیج سازندگی آغاز می شود و برخی از پروژه های عمرانی از جمله 2 استخر ذخیره آب کشاورزی نیز همزمان با این هفته افتتاح خواهد شد.

 

کد خبر 1173260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha