برگزاری اختتامیه عهدواره سراسری چله مهدویت بخش آواها و نواهای مهدوی  در ورامین

اختتامیه نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت با تقدیر از آثار برتر بخش آواها و نواهای مهدوی با حضور مسئولین و هنرمندان در فرهنگسرای رازی شهرستان ورامین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، اختتامیه عهدواره سراسری چله مهدویت با حضور هنرمندان ، مسئولان شهرستان در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرا رازی ورامین برگزار شد که در پایان این مراسم از آثار برتر در حوزه آواها و نواهای مهدوی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.


این مراسم با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین و دبیر بخش آواها و نواهای مهدوی عهدواره چله مهدویت ، اعضای شورای اسلامی  شهر ورامین ، مصطفی نظری رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ورامین ،حسین قاسمی رئیس حوزه هنری جنوب شرق استان  تهران ،محمد تقی رود گر مسئول کانون بسیج هنرمندان ،  عباس کیوانلو رئیس آموزش و پرورش شهر جواد آباد  ، هنرمندان و روسای انجمن های فرهنگی و هنری برگزار شد.


طاهر طاهری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در حاشیه اختتامیه عهدواره سراسری چله مهدویت به خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، گفت : عهدواره سراسری چله مهدویت نهالی است که در سال های آتی درختی تنومند و بارور در موضوع مهدویت خواهد شد.


 طاهری اعلام کرد: عهدواره سراسری چله مهدویت به مدت ۴۰ روز از دهه فجر 1400 تا ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران سیاستگذاری شد که 16 شهرستان استان تهران در شانزده بخش فرهنگی و هنری با محوریت مهدویت مسئول اجرای آن شدند.


وی افزود : با صلاحدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ،هر شهرستان مسئول یک بخش هنری ویژه بود که در طول این چهل روز شهروندان ۲۶۰۸ اثر هنری را به دبیرخانه های این عهدواره ارسال کرده اند.


طاهری با اشاره به اختصاص بخش آواها و نواهای مهدوی به شهرستان ورامین اظهار کرد :در عهدواره سراسری چله مهدویت ، بخش آواها و نوا های مهدوی به شهرستان ورامین اختصاص یافت که در این راستا ۷۰ اثر در دو بخش گروهی و انفرادی به دبیرخانه مرکزی ارسال و آثار شهروندان دریافت شد.


 دبیر بخش آواها و نواهای مهدوی عهدواره چله مهدویت در شهرستان ورامین با اشاره به نفرات برتر اظهار کرد : امروز که در مراسم اختتامیه عهدواره سراسری چله مهدویت هستیم ، بخش اجرا های گروهی ، موسیقی چکامه با سرپرستی مسعود فروزش به عنوان گروه برتر بخش آواها و نواهای مهدوی  انتخاب شده اند و در این راستا گروه تعزیه خوانی  حضرت عباس(ع)  از تهران به سرپرستی مجید خسروان و گروه آل یاسین از ورامین با سرپرستی علی شهرابی به‌ عنوان گروه های دوم و سوم از دید کارشناسان و داوران انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفت که به ترتیب جوایز هفتاد ، پنجاه و سی میلیون ریالی به گروه های اول تا سوم اهدا شد .


طاهری  خاطر نشان کرد : در زمینه آثار انفرادی ، بهمن جنیدی از پیشوا ، مهدی حبیب وند از تهران ، محمد میرزایی از بخش جوادآباد ورامین از نظر کارشناسان به عنوان آثار برتر شناخته شده و مورد تقدیر مسئولان قرار گرفتند که به نفرات برتر به ترتیب هدایای سی ،  بیست و پنج و بیست میلیون ریالی اهدا گردید .


دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین افزود : در حوزه اجرای های گروهی ، گروه احسان به سرپرستی علیرضا بهشتی ، گروه دختران انقلاب به سرپرستی خانم زینب بوربور ، گروه مولودی خوانی اخوان از کردستان به سرپرستی منصور مرادی شایسته تقدیر شدند که از این عزیزان هم  تقدیر شد .


رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد : در این بخش از عهدواره سراسری چله مهدویت  استقبال خوبی از سوی هنرمندان و شهروندان قرار گرفت که انتظار می رود برای دوره های بعد با درنظر گرفتن زمان بیشتری برای ارسال آثار هنرمندان ، دریافت کننده آثار دیگر هنرمندان نیز باشیم.

کد خبر 1173346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha