انجام ۱۷۰ هزار بازرسی از طریق سازمان تعزیرات/ قدردانی سفیر روسیه از ایران برای موضع گیری‌ متعادل در مورد اوکراین

سازمان تعزیرات ۱۷۰ هزار بازرسی را از طریق نیروهای سازمانی انجام داده است، قدردانی سفیر روسیه از ایران برای موضع گیری‌ متعادل در مورد اوکراین، برنامه های توسعه خوب تدوین و تصویب می شود اما به خوبی عملیاتی نمی شوندبرخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سازمان تعزیرات ۱۷۰ هزار بازرسی را از طریق نیروهای سازمانی انجام داده است،  قدردانی سفیر روسیه از ایران برای موضع گیری‌ متعادل در مورد اوکراین، برنامه های توسعه خوب تدوین و تصویب می شود اما به خوبی عملیاتی نمی شوند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۱۹ اردیبهشت است.

سازمان تعزیرات ۱۷۰ هزار بازرسی را از طریق نیروهای سازمانی انجام داده است

سید احد یوزباشی، مدیرکل حقوقی و نظارت قضایی سازمان تعزیرات حکومتی شب گذشته (دوشنبه 18 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اینکه از ابتدای سال چه تعداد پرونده در حوزه اصناف و اتحادیه ها در خصوص تخلفات کالاهای اساسی تشکیل شده است، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی حدود ۱۷۰ هزار بازرسی را از طریق نیروهای سازمانی انجام داده است.

 

وی با بیان اینکه اکنون روسای شعب و کارآموزانی به کار گرفته شده اند، گفت: همکارانمان را با رعایت قواعد سازمانی تبدیل به وضعیت کرده‌ایم تا به عنوان رئیس شعبه سیار خودشان در بازار حضور داشته باشند و نظارت داشته باشند .

 

یوزباشی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی پرونده ها را در اختیار می‌گیرد، گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها ۲۱ روز است یعنی اگر پرونده ای به سازمان تعزیرات حکومتی بیاید متوسط زمان رسیدگی و صدور حکم ۲۱ روز است.

 

مدیرکل حقوقی و نظارت قضایی سازمان تعزیرات حکومتی در این باره که آیا مجازات ها بازدارنده است، گفت: مجازات ها بازدارنده نیست ولی بحث برخورد شدید و قانونی تعزیرات حکومتی با تخلفات برخورد شدید است.مجازات دو تا پنج برابر میزان گرانفروشی است. با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه پیشنهاد شد تا جرایم افزایش پیدا کند.

 

قدردانی سفیر روسیه از ایران برای موضع گیری‌ متعادل در مورد اوکراین

سفارت روسیه در ایران در صفحه اجتماعی خود نوشت: «لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران در سفری به اصفهان از کلیسای ارمنی وانک بازدید و با اسقف سیپان کشجیان دیدار کرد.  سفیر روسیه به طور مفصل درباره اهداف و وظایف عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین توضیح داد و همچنین از مقامات ایران به دلیل موضع متعادل و عینی در مورد اوضاع پیرامون اوکراین قدردانی کرد.»

قدردانی سفیر روسیه از مقامات ایران به دلیل نوع موضع گیری‌شان در مورد اوکراین

 

سفر وزیر امور خارجه لهستان به اصفهان

«زبیگنیو رائو» که شنبه شب ۱۷ اردیبهشت برای دیدار با مقامات ایران وارد تهران شد، امروز (دوشنبه ۱۹ اردیبهشت) برای بازدید از اماکن تاریخی اصفهان به این شهر سفر می‌کند.

این دیپلمات عالی رتبه لهستانی در روز یکشنبه با محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه و آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور دیدار و در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌الملل رایزنی و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش و به گفته وزیر خارجه لهستان یکی دیگر از دلایل سفر «زبیگنیو رائو» به ایران، فرا رسیدن هشتادمین سالگرد یابود ورود آوارگان لهستانی به ایران در جریان جنگ جهانی دوم است.

 

برنامه های توسعه خوب نوشته، تدوین و تصویب می شود اما به خوبی عملیاتی نمی شوند

بیژن نوباوه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه های توسعه خوب نوشته، تدوین و تصویب می شود اما به خوبی عملیاتی نمی شوند، تا به حال برنامه ها جدی گرفته نشده است. در امور فرهنگی ما شاهد نقصان زیاد و محسوسی هستیم. ادامه این وضعیت می تواند نگاه مجلس و دستگاه های اجرایی را نسبت به برنامه ها کمرنگ کند و این اصلا به صلاح نیست.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند که در برنامه هفتم توسعه نسبت به مسایل فرهنگی اهمیت بیشتری داده شود ناظر بر این است که ما در بعد فرهنگی نیاز به هزینه ها و توجهات بیشتر دولت داریم، در همین لوایح بودجه دولت می بینیم که نگاهشان نسبت به فرهنگ بسیار ضعیف است و اگر مجلس خودش اهتمام نورزد و تلاش نکند همین حداقل ها هم محقق نمی شود.

 

وی ادامه داد: اگر برنامه نویسی جدی باشد باید ضمانت های اجرایی را برای دولت ها، مجلس و سایر قوا مشخص کند که این برنامه ها اجرایی شود. بزرگترین نقص برنامه نویسی در کشور ما عدم اجرای کامل آن است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر برنامه ششم توسعه به خوبی اجرایی شود، شرایط ما بهتر از این می شد، دولت ها اهتمام به اجرای برنامه ندارند. برنامه های توسعه ما به خوبی نوشته می شوند ولی مشکل ما عدم اجرا است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1173397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha