​ایجاد بالغ بر ۶ هزار شغل با اولویت روستاها/ آبرسانی به ۷۵۶ روستای گیلان

​ابراهیمی ایجاد ۶ هزار و ۳۴۵ شغل با اولویت روستاها و آبرسانی به ۷۵۶ روستای گیلان را از اقدامات بسیج سازندگی سپاه قدس اعلام کرد و گفت: گیلان سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی ثبت شده در اطلس جهادی بسیج سازندگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «احمد ابراهیمی» شامگاه یکشنبه (۱۸ اردیبهشت) در گفت‌و‌گوی خبری ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار داشت: مقام معظم رهبری برای سازمان بسیج سازندگی در بیانیه گام دوم چهار راهبرد جوانان، امید به آینده، جهش در پیشرفت و جهاد سازندگی را ترسیم کردند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان یکی از مأموریت های این نهاد را اجرای طرح‌های عمرانی محرومیت زدایی خواند و عنوان کرد: در چند سال گذشته حدود ۲ هزار واحد مسکونی مددجویی برای کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط این سازمان آماده و تحویل داده شد.

 

ابراهیمی با بیان اینکه برای ساخت هر کدام از این واحدها در مقطعی ۲۰ میلیون تومان و در مقطعی دیگر ۵۵ میلیون تومان هزینه شد ابراز داشت: در فاز سوم هم مراحل ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در سطح استان گیلان توسط بسیج سازندگی سپاه قدس آغاز شده است. 

 

وی آبرسانی به ۷۵۶ روستای استان گیلان با کمک گروه‌های جهادی را از دیگر اقدامات مهم و اخیر بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ذکر کرد و افزود: گیلان از پربارش ترین استان‌های کشور است اما متاسفانه در ردیف استان‌های اولی که روستاهایشان آب ندارند، قرار دارد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان بخش‌های آموزشی، عمرانی، بهداشتی و فرهنگی را از دیگر حوزه‌های فعالیت این نهاد اعلام کرد و یادآور شد: استان گیلان سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی ثبت شده در اطلس جهادی بسیج سازندگی دارد که همگی سازماندهی شده هستند و کارهایشان را به شکل آتش به اختیار انجام می‌دهند. 

 

* فعالیت۸۰۰ گروه جهادی گیلان در رزمایش جهادگران فاطمی

ابراهیمی اذعان کرد: از روز گذشته که رزمایش بسیج سازندگی سپاه با رمز جهادگران فاطمی آغاز شد ۸۰۰ گروه گروه جهادی استان گیلان به اتفاق هشت هزار و ۹۶۰ نفر در این رزمایش حضور پیدا کردند.

 

وی اقدامات و نحوه ورود بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در حوزه اشتغال را نیز تشریح کرد و گفت: با توان بالای گروه‌های جهادی و تحصیل‌کردگان اما با دستانی خالی در این حوزه ورود کردیم و توانستیم به همت همین عزیزان و کمکی که از اقشار مختلف دریافت کردیم در سطح گیلان شش هزار و ۳۴۵ شغل با اولویت روستاها ایجاد کنیم.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ توانستیم برای اولین بار در تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال، ردیف اعتباری دریافت کنیم و بدین سبب بالغ بر ۸۲۲ نفر را در سال گذشته مشغول به کار کردیم. 

 

ابراهیمی از راه‌اندازی صندوق های قرض الحسنه محلی توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون هزار و ۳۴۸ صندوق در گیلان راه‌اندازی شده‌اند که در حوزه‌های اشتغال، معیشتی و سایر حوزه‌ها به اعضای خود و سایرین خدمت ارائه می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان برای ارتقا تولیدات کشاورزی هم برنامه جامعی دارد اجرای طرح همگام با کشاورز را یکی از این برنامه‌ها دانست و افزود: مرحله اول این طرح سه سال است که پست سر گذاشته شده و هدف از اجرای آن هم افزایش تولید برنج در واحد سطح بود.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه در سه سال اخیر و به موجب اجرای طرح همگام با کشاورز افزایش ۲۰ درصدی تولید برنج در گیلان محقق شد اضافه کرد: خودکفایی در تولید محصول برنج و علمی تر کردن هر چه بیشتر فرآیند تولید از اهداف مهم طرح بسیج همگام با کشاورز محسوب می‌شود.

 

ابراهیمی استفاده از ظرفیت بسیج برای واکسیناسیون عمومی را هم مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه گیلان در حوزه واکسیناسیون استان نمونه معرفی شده خاطرنشان کرد: از همه مردم عزیزمان هم می‌خواهیم برای تزریق دز سوم واکسن ورود کنند و بسیج و سپاه هم در مدار خدمتگذاری به آنان در میدان حضور دارد.

کد خبر 1173399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha