روایتگری مادران شهدا در ادبیات پایداری/ مادران شهدا اسوه های صبر و ایثار

زارعی با بیان اینکه جای خالی روایت گری مادران شهدا از دوران دفاع مقدس در ادبیات پایداری استان همدان احساس می‌شود، گفت: مادران شهدا اسوه‌های صبر، بصیرت و ایثار هستند.

«عاطفه زارعی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  مراسم روایت مادری که به نقد و بررسی کتاب «من مادر دوم تورجم» نوشته فرزانه تیموری خواهر شهیدان تیموری اختصاص داشت ،  با حضور مسئولین استان و برخی از مادران شهدا برگزار شد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه این بار هم توفیق یافتیم برنامه‌ای دیگر برای انعکاس جوانمردی‌ مردمان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس برگزار کنیم ، افزود: البته این بار جنس برنامه تفاوت معناداری با تمام برنامه‌های گذشته داشت چرا که  از زن و مادر سخن  گفتیم،  از انسانی که خداوند بهشت را به او وعده داده است .

 

وی ادامه داد: در این برنامه از مادری سخن  گفته شد ، که جگرگوشه‌اش، فردی که تن و جانش شکل گرفته و چون قلبی در بیرون پیکره‌اش می‌تپد، به سوی جبهه‌های حق علیه باطل که جز تیر و ترکش در آنجا وجود ندارد؛ روانه می‌کند

 

زارعی با بیان اینکه روایت مادری، بهانه‌ای است که به اهمیت و جایگاه مادران شهدا بپردازیم و قصه پرغصه آنها را بازگوییم، اظهار کرد: وقتی کتاب‌های درخشان ادبیات پایداری ایران اسلامی را ورق می زنیم، جای جای آن تر شده از اشک مادر شهید و بسیاری از آنها غم‌نامه‌های مادران شهدایی هستند که تراژدی‌های بزرگ زبان فارسی را به زانو درمی‌آورد. 

 

وی ضمن اینکه سلسله برنامه روایت مادری را ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست که از سال گذشته آغاز شده گفت: در هر استانی با محوریت کتاب به مادران شهدا پرداخته می‌شود    .

 

زارعی ادامه داد: هدف برنامه آن است که متولیان فرهنگی و نویسندگان ادبیات پایداری به این بیندیشند که به چه میزان به دنبال پژواک صدای مادران شهدا هستند، مادرانی که چه بسیار شب‌ها در فراق جگرگوشه خود آرام گریستند و سوختند.

 

کد خبر 1173471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha