۷ کانون برتر خراسان جنوبی در اختتامیه سومین رویداد ملی فهما تقدیر می شوند

۷ کانون فرهنگی هنری برتر خراسان جنوبی در سومین رویداد ملی فهما همزمان با (۲۳ اردیبهشت) در مشهد مقدس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و ... تقدیر می شوند.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: سومین مرحله از رویداد ملی فهما در سال ۱۴۰۰ آغاز شد که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در یک رقابت سالم، بر اساس اهداف از پیش تعیین شده از قبل، در این رویداد شرکت کردند.

 

به گفته وی، شبکه سازی و کار گسترده در سراسر کشور و استان از جمله اهداف این رویداد ملی اعلام شده بود، افزود: در این رویداد بزرگ، کانون‌های فرهنگی هنری برنامه‌های خود را در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق در ۴۸ عنوان در سامانه بچه های مسجد ثبت کردند.

 

وی افزود: در این رویداد، هر ۲۵ کانون فرهنگی هنری، توسط یک مدیر کانون مدیریت و در ستاد کانون‌های مساجد استان نیز هر کارشناس، مسئولیت یک شهرستان را برای پیگیری امور برعهده گرفت.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۶۷۷ باب کانون در این رویداد ملی ادامه داد: از این تعداد ۱۷ کانون فرهنگی هنری موفق به کسب امتیاز بین ۱۰ تا ۱۵ هزار و ۲۹ باب کانون ۱۵ تا ۲۰ هزار امتیاز را کسب کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه همچنین شهرستان های نهبندان، درمیان و طبس در سومین رویداد ملی فهما حضور منسجم و پررنگی داشته‌اند، گفت: بیشترین میزان مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی در سومین رویداد ملی فهما در ثبت اثر مربوط به مسابقه قرآنی مدها متان با ۲۴.۲۲ درصد و کمترین میزان مشارکت در ثبت اثر مربوط به ثبت آثار هنری تجسمی با ۴.۱۴ درصد است.

 

حجت‌الاسلام سبزه کار شرکت در دوره فناوری اطلاعات با ۳۲.۶۴ درصد را بیشترین و شرکت ۶.۹۴ درصدی در دوره آموزشی کتابداران را کمترین میزان مشارکت در دوره های آموزشی سومین رویداد ملی فهما اعلام کرد و اظهار داشت: بیشترین میزان مشارکت در ثبت گزارش در رویداد ملی فهما با ۲۵.۲۶ درصد مربوط به سه شنبه های تکریم و کمترین میزان مشارکت در ثبت گزارش به کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر با ۲.۸۱ درصد اختصاص دارد.

 

وی تصریح کرد: بیشترین میزان مشارکت اعضا در دوره آموزشی قرآن، امید و زندگی با ۲۶.۸۱ درصد و کمترین میزان مشارکت در دوره آموزشی مربوط به دوره آموزش سفیران اجتماعی با ۱۳.۶۹ درصد است.

 

به گفته وی، یک هزار و ۱۰۷ نفر-اثر در بخش «مدها متان، صدای کتاب، اثار تجسمی و ادبی»، تعداد ۲۲۹ اثر هنری و یک هزار و ۳۳ اثر فرهنگی به همت فعالان کانون های فرهنگی هنری ثبت شد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تجلیل از برترین های سومین رویداد ملی فهما همزمان با ۲۳ اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان عالی رتبه کشور در مشهد مقدس انجام می شود.

 

وی یادآور شد: بر این اساس، مدیران کانون‌های «مائده آیسک شهرستان سرایان، انصارالحسین بیرجند، فاطمیون نیمبلوک شهرستان قاین، خاتم الانبیا بیرجند، امام هادی(ع) بیرجند، امام حسن مجتبی علیه السلام نهبندان و صاحب الزمانی روستای آسفیچ درمیان» در مشهد مقدس تجلیل خواهند شد.

 

گفتنی است،‌ مراسم تجلیل از برترین های سومین رویداد ملی فهما فردا (۲۳ اردیبهشت) با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و تنی چند از مسئولان استانی برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم شهر مقدس مشهد به عنوان دومین پایتخت فهما اعلام شده و از کانون‌های دارای رتبه برتر، شایسته تقدیر ویژه، شایسته تقدیر و همچنین تعدادی از کانون‌های فرهنگی هنری فعال در سومین رویداد فهما تجلیل به عمل می‌آید؛ کسانی که به مدت یک سال با تلاش و شکل دادن به یک رقابت سالم در سطح بچه‌های مسجدی در سراسر کشور در عرصه‌های مختلف و قائم بر فعالیت مسجدمحور خوش درخشیدند و توانستند بالاترین امتیاز را در این رویداد کسب کنند.

 

 

 

کد خبر 1173475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha