ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به بیش از ۱۱ هزار نفر در استان فارس

هوشیار گفت: در حوزه پیشگیری از اختلالات ژنتیک سال گذشته ۱۱ هزار و ۶۱۳ نفر مشاوره ژنتیک در استان فارس گرفته اند که از این تعداد ۶۰۰ نفر آزمایش انجام دادند و بیش از سه میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا هوشیار»، امروز (دوشنبه 19 اردیبهشت) در نشست خبری «مدیران پاسخگو» که با در استانداری فارس برگزار شد، گفت: سازمان بهزیستی جایگاهی برای ارتقای معنوی مسئولین برای خدمت رسانی به مردم است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: سازمان بهزیستی در سال ۵۹ و در پی ادقام خیریه ها شکل گرفت و این سازمان نزدیک به 2 دهه در حوزه اجتماعی فعالیت دارد و نخستین گام ما توجه به پیشگیری و و سپس توانمندی در حوزه اجتماعی است.

وی اضافه کرد: توانمندسازی می تواند کارهای زیادی انجام دهد و در گام سوم، خیرین و کمک های مالی به این سازمان مورد توجه قرار دارد.

هوشیار اعلام کرد: یک هزار نفر شاغل در این سازمان در استان داریم و در سال گدشته در خصوص بیمه اجتماعی،حمایت از چند قلو ها، خط های مشاوره و ... 91 آیتم ، یک میلیون و یک هزار و 300 نفر از این سازمان در استان فارس خدمات دریافت کرده اند.

وی دامنه کار بهزیستی را بسیار گسترده دانست و بیان کرد: بهزیستی دارای چهار معاونت تخصصی است و در حوزه پیشگیری از اختلالات ژنتیک سال گذشته ۱۱ هزار و ۶۱۳  نفر مشاوره ژنتیک در استان فارس گرفته اند که از این تعداد ۶۰۰ نفر آزمایش انجام دادند و بیش از سه میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در غربالگری سطح شنوایی در سال گذشته ۱۲۷ هزار نفر در سطح استان خدمات دریافت کردند و ۴۰۰ نفر تنبلی چشم داشتند و در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رصد آسیب های اجتماعی در سال ۱۴۰۰ در کل شهرستان های استان اقدامات لازم انجام شد و  پرسش نامه هایی در سطح کشور جمع آوری شد و داده های جمع آوری و تا تیر امسال به بهزیستی ارجاع داده خواهد شد.

هوشیار در خصوص ایجاد اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی در استان فارس نیز گفت: در این حوزه شاهد اشتغال سه درصدی ۴۴ نفر و جذب سه درصدی و آمار یک هزار و 400 نفری در بحث تحصیل گری اجتماعی بوده ایم.

کد خبر 1173522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha