۷۵ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در شهرستان‌های بانه و بیجار کشف شد

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از کشف و ضبط ۷۵ دستگاه ماینر به ارزش ریالی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال طی ۷۲ ساعت گذشته در شهرستانهای بانه و بیجار خبر داد.

محمد منتظری مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: با همکاری مراجع قضایی و انتظامی و تلاش مجموعه برق در دو شهرستان بانه و بیجار و طی دو عملیات جداگانه، ۷۵ دستگاه ماینر غیرمجاز شناسایی‌ و کشف و ضبط شد.

 

 

منتظری با اشاره به اینکه از این تعداد ماینر کشف شده ۴۰  ماینر مربوط به شهرستان بیجار و ۳۵ دستگاه ماینر نیز از یک مزرعه در بانه که به صورت غیرقانونی در حال فعالیت بود کشف شد، افزود: در مجموع ارزش ریالی ماینر‌های کشف شده توسط کارشناسان بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

 

وی بیان کرد: استفاده غیرمجاز افراد سودجو از دستگاه‌های ماینر باعث تشدید کمبود برق و ایجاد نوسان شدید در ولتاژ برق می‌شود که همین امر خود موجب بروز خسارت به وسایل برقی مشترکان و شبکه توزیع برق و همچنین ایجاد قطعی و خاموشی‌های ناخواسته در شبکه می‌شود.

 

 

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود : دستگاه‌های استخراج رمز ارز تجهیزاتی پر مصرف هستند که باعث ایجاد بار مضاعف بر روی شبکه‌های توزیع برق خواهند شد و با توجه به کمبود تولید برق توسط نیروگاه‌های برق و تقاضای روزافزون برق، بار مصرفی این دستگاه‌ها بیش از پیش به شبکه‌های برق فشار وارد  می‌کند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با مدیریت‌های تابعه و با همکاری مراجع قضایی و انتظامی در چارچوب موارد ابلاغی توسط دستگاه‌های قضایی به صورت جدی در حال رصد فعالیت و شناسایی مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز دیجیتال در استان است، افزود: به منظورکوتاه کردن دست سودجویان و فرصت طلبان درحوزه برق، شهروندان درصورت مشاهده ویا اطلاع ازچنین اقداماتی بلافاصله موضوع را با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ و یا مرکز عملیات و اتفاقات  ۱۲۱ اطلاع دهند و یا مراتب را از طریق فضای مجازی به شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ اطلاع دهند.

کد خبر 1173548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha