تحصیل ۸۳۸ نفر در حوزه های علمیه خواهران استان قزوین

حجت الاسلام کاظم لو با اشاره به ثبت نام حوزه های علمیه خواهران تا پایان اردیبهشت ماه گفت: در حال حاضر ۸۳۸ نفر در حوزه های علمیه خواهران استان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «رضا کاظم لو» در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۱۹ اردیبهشت) در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ایام ثبت نام حوزه های علمیه خواهران قرار داریم که علاقمندان به ثبت نام تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.    

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: مرکز حوزه علمیه قزوین دارای ۶ مرکز آموزشی است که از این تعداد پنج مرکز در مقطع کارشناسی (سطح ۲) بوده که افراد برای دریافت مدرک کارشناسی باید ۱۹۰ واحد را بگذرانند و خروجی سطح ۲ در جامعه بروز و ظهور در عرصه تبلیغ دین، آموزش و پرورش و قوه قضاییه است.

 

وی عنوان کرد: در شهر قزوین ۲ مدرسه برای مقطع کارشناسی داریم و در شهرستان های تاکستان، بوئین زهرا و آبیک هم هر کدام یک مدرسه فعال است.

 

حجت الاسلام کاظم لو اعلام کرد: مدرسه علمیه شهر آبیک مختص کسانی است که مدرک سیکل دارند و می توانند در این مرکز ثبت نام کنند، البته عموم ورودی های ما در بوئین زهرا، تاکستان و قزوین دارای مدرک دیپلم هستند.

 

وی توضیح داد: شرایط عمومی ثبت نام داشتن مدرک دیپلم با مدل ۱۴ همراه با آزمون رسمی است که آزمون ورودی تیر ماه برگزار می شود، البته برخی خواهران هم اگر حافظ قرآن و نهج البلاغه باشند یا از برگزیدگان المپیاد کشوری بوده و یا اینکه معدل آنها بالای ۱۸ باشد از شرکت در آزمون معاف هستند.  

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین توضیح داد: در حال حاضر تعداد طلابی که در مدارس علمیه خواهران قزوین مشغول تحصیل هستند ۸۳۸ نفر می شود و تعداد فارغ التحصیلان ما ۹۴۰ نفر است.

 

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت پذیرش امسال در مقطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و سیکل ۳۲۵ نفر است که علاقمندان تا پایان اردیبهشت ماه می توانند از طریق سایت و http://paziresh.whc.ir و یا مراجعه حضوری به مدارس علمیه نسبت به ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند.

 

حجت الاسلام کاظم لو گفت: منابع آزمون در سایت مذکور قرار دارد و اگر افراد به مدارس هم مراجعه کنند این منابع در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

 

وی اعلام کرد: ما موسسه آموزش عالی در قزوین داریم که در سه رشته فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی و کلام با گرایش امامت در مقطع کارشناسی ارشد (سطح ۳) طلبه دارد.

 

حجت الاسلام کاظم لو گفت: تعداد اساتید حوزه علمیه ۱۰۶ نفر است که عمده اساتید از خواهران هستند.

 

وی با اشاره به توجه ویژه حوزه علمیه به بحث تحکیم خانواده عنوان کرد: به منظور تحکیم خانواده و نقش بانوان در خانواده ما در مقطع کارشناسی تعدادی از دروس را به صورت غیرحضوری ارائه می دهیم همچنین فضای مهد کودک هم در حوزه دایر است و بانوان می توانند از این فضا برای فرزندان شان استفاده کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: همچنین در دوران تحصیل برای فرزندآِوری تسهیلاتی داریم به طوری که ۲ تا سه ترم مرخصی زایمان به طلاب اختصاص داده می شود.

 

وی در ادامه با تسلیت سالروز تخریب بقیع اظهار کرد: امروز سالروز تخریب قبور ائمه در بقیع است که تسلیت می گوییم و ۱۰۰ سال پیش وهابی ها چون نتوانستند در مکه برای بیت الله کاری کنند ۱۵ نفر از آنها فتوا برای تخریب قبور دادند و به تعبیر خود با ظواهر مخالفت کردند.

 

حجت الاسلام کاظم لو یادآور شد: آنها در ظاهر تمسک به قبور و توسلات را شرک دانسته ولی با توسل خود آنها به قرآن این قضییه نقض می شود.

 

کد خبر 1173599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha