آیین بزرگداشت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در کانون «منتظران نور» برگزار می شود

نیکجو از برگزاری ویژه برنامه سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» شهرستان جهرم خبر داد.

«رضا نیکجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در سالروز اقدام هتاکانه به ساحت مقدس ائمه اطهار (ص) در تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» به سوگ می نشیند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» جهرم افزود: بچه های مسجد در این کانون فرهنگی هنری ضمن محکوم کردن این اقدام هتاکانه، ضمن برگزاری آیین سوگواری در مظلومیت ائمه اطهار (ع) به عزاداری می پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه امشب با حضور اهالی مسجد برگزار می شود، عنوان کرد: در ویژه برنامه سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، حجت الاسلام پوردست به سخنرانی می پردازد.

 

نیکجو ادامه داد: این برنامه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» جهرم برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران نور»‌ شهرستان جهرم در پایان از عموم شهروندان، اهالی مسجد و اعضای کانون برای شرکت در این برنامه دعوت به عمل آورد.

 

به گزارش شبستان، تخریب بقیع، اشاره به رویدادی است که طی آن، وهابیان پس از محاصره مدینه در ۱۳۴۴ هجری قمری، قبرستان بقیع و بقعه‌های آن از جمله بارگاه امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع)، امام صادق (ع) را تخریب کردند.

 

 وهابیان ۲ بار، ابتدا در ۱۲۲۰ هجری قمری و سرانجام در ۱۳۴۴ هجری قمری با اتکا به فتوای ۱۵ تن از مفتیان مدینه، مبنی بر ممنوعیت اجماعی ساختن بنا بر روی قبور و لزوم تخریب قبور، به ویران کردن اماکن و بقعه‌های بقیع پرداختند.

کد خبر 1173622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha