عزت دنیا و آخرت در گروی اطاعت از فرمان ولی فقیه است

آیت الله دژکام گفت: هیچ فردی در مقام اطاعت از فرمان ولی فقیه نمی تواند تشکیک کند و نباید اجازه دهیم دشمن در جامعه اسلامی ما انحرافاتی ایجاد کند و عزت دنیا و آخرت در گروی اطاعت از فرمان ولی فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 19 اردیبهشت) در جمع مردم گراش به مناسبت یادروز سفر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به جنوب استان فارس گفت: شخصیت عظیم القدر مرجع عالیقدر، مرحوم آیت الله «سید عبدالحسین نجفی لاری» موجب سفر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به این خطه شد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: مرحوم آیت الله «سید عبدالحسین نجفی لاری» در مهاجرت خود از نجف اشرف به ایران یک دوره 18 ساله در لار، یک دوره چهار ساله در فیروزآباد و یک دوره 6 ساله در جهرم ساکن بود و به همین دلیل لار در تاریخ معاصر ایران مورد توجه بوده و ملک الشعرای بهار نیز نام سید لاری و نام لار را در دیوان خود آورده است.

وی اضافه کرد: حمایت از این مرجع عالیقدر مایه افتخار مردم جنوب استان فارس است و چندین نسل با حمایت از آیت الله «سید عبدالحسین نجفی لاری»، وفاداری خود به آرمان های اسلامی را نشان داده اند.

امام جمعه شیراز، اعتقاد به حضرت مهدی (عج) را اعتقاد مشترک شیعه و سنی دانست و بیان کرد: علت سفر رهبر انقلاب (مدظله العالی) به لار، ادای احترام به آیت الله «سید عبدالحسین نجفی لاری» بود که  110 سال گذشته مورد توجه بوده زیرا نظریه ولایت فقیه را ابراز کرده است.

وی ادامه داد: ما شیعیان اعتقاد داریم که حاکم در جامعه اسلامی باید معصوم باشد و اگر دست ما به معصوم نرسید، حاکم باید عادل باشد و اگر عادل نبود و ظالم شد ما ظالم را به حکومت نمی توانیم بپذیریم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: آنانی که حکومت طاغوت را پذیرفته اند به خودشان ظلم می کنند و در قرآن کریم تاکید شده است که حکومت ظالم و طاغوت را نپذیریم.

وی افزود: بر اساس اصل پنجم قانون اساسی در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج)، ولایت امر و امامت امت به عهده فقیه عادلی است که با شرایط خاصی توسط عده ای از فقها انتخاب می شود و عادل بودن در این خصوص نکته مهمی است که در نظر گرفته شده است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: آیت الله «سید عبدالحسین نجفی لاری» به منطقه شما آمده و آنقدر احترام به وجود آورد که بعد از یکصد سال رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به جایی آمده اند که حکم خدا و پیامبر را برای مردم آورده است.

وی تصریح کرد: اگر لار، جهرم، گراش، لامرد و ... زیر حکم آیت الله «سید عبدالحسین نجفی لاری» بوده اند، امروز افتخاری برای سه نسل است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: به گفته رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) امروز وقت جهاد تبیین است و در خصوص ولایت فقیه کسی نباید تشکیک کند و امروز موضوع ولایت فقیه باید تبیین شود و جهاد تبیین بر همه ما واجب است.

وی تاکید کرد: اگر مجتهدی فتوا دهد، روز قیامت فتوای وی حجت است و از شما سئوال نمی کنند وقتی طبق فتوا عمل کنید و مجتهدین خود را بر لب صراط، فرض می کنند و فتوا می دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: هیچ فردی در مقام اطاعت از فرمان ولی فقیه نمی تواند تشکیک کند و نباید اجازه دهیم دشمن در جامعه اسلامی ما انحرافاتی ایجاد کند و عزت دنیا و آخرت در گروی اطاعت از فرمان ولی فقیه است.

کد خبر 1173652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha