معلمین  اخلاق مدار باید به عنوان اسوه و الگو معرفی شوند/مدیریت؛امانت است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه معلم تمام رفتار و گفتارش آموزنده و تربیت کننده است و در ساختار دانش آموز اثر می گذارد، گفت: معلمین خداترس و اخلاق مدار باید به عنوان اسوه و الگو معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» شامگاه (۱۸اردیبهشت) در آئین تجلیل از مقام معلم به میزبانی مسجد جامع رستمکلا ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد: امید است مسئولین مانند جامعه قدردان خدمات جامعه فرهنگیان و معلمان باشند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران از علامه شیخ ابوالحسن ایازی(ره) به عنوان یک معلم شایسته یاد کرد و افزود: این عالم ربانی از چهره های علمی و اخلاقی برجسته استان مازندران بوده اند.

 

وی با اشاره به اقسام ربوبیت، گفت: مدیریت نیز شامل دو قسم مدیریت مدوح و مدیریت مذموم می شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه معمولا برخی از والدین در خانواده مدیر هستند، ادامه داد: این مدیران باید در خانه فرزندانی انسان دوست، اخلاق مدار، سعادتمند، باسواد، خدا دوست، مهربان، خدمت کننده و... تربیت کنند.

 

وی به خرید و فروش مشروبات الکی در برخی از استا ها اشاره کرد و گفت: توزیع این منکر در جامعه جای تاسف دارد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه تربیت انسان درست مسئولیت سنگینی است، افزود: شهر داران و اعضای شوای شهر درحال اداره شهر ها هستند که می توان این ها ربوبیت ممدوح دارند، گفت: البته در برخی شوا ها وشهرداری ها مدیریت مذموم دارند و ۵۰درصد نارضایتی ها از شهرداری ها و شورای شهر وجود دارد.

 

وی به سوء مدیریت در شهرداری برخی شهرها و شورای شهر اشاره کرد و گفت: همچنین در مقابل برخی از شهرداری ها و شورای شهر دغدغه خدمت دارند که قدردان این قشر هستیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه عده ای برای تصاحب کرسی شورا هزینه های هنگفت می کنند و معلوم نیست برای جبران این هزینه کرد چه نقشه های شوم در سر می پرورانند، خاطرنشان شد: مدیریت باید همراه امانت داری و رأفت باشد.

 

وی با بیان اینکه معلم یک مدیر محسوب می شود، تصریح کرد: معلم تمام رفتار و گفتارش آموزنده و تربیت کننده است و در ساختار دانش آموز اثر می گذارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه معلم پرورش دهنده دانش آموزان است، افزود: معلم و مربی متفاوت نیستند و هر دو وظیفه آموزش و پرورش دانش آموزان را عهده دار هستند.

 

وی با بیان اینکه ربوبیت مملکت دست مسئولین است و باید امینانه و واقع بینانه این امانت را اداره کنند، گفت: مسئولین دوتابعیتی و دلداده به غرب به درد این مملکت نمی خورند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: معلمین خداترس و اخلاق مدار باید به عنوان اسوه و الگو معرفی شوند.

کد خبر 1173682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha