ایجاد فروشگاه برای عرضه محصولات مطالبه زنان فعال در کسب و کار خانگی است

یعقوب نژاد نمایشگاه‌های فروش صنایع دستی را محل مناسبی برای عرضه محصولات تولید شده در منازل دانست و گفت: از مطالبات زنان فعال اقتصادی در کسب و کار خانگی داشتن فضایی ثابت به عنوان فروشگاهی برای عرضه محصولاتشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «زهرا یعقوب نژاد» یکشنبه ( 19 اردیبهشت ) در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی زنان در روستای چاپارخانه خمام گفت: زنان روستایی توانمندی ها و ظرفیت‌های بسیار عظیمی هستند که می توانند در بخش های مختلفی همچون صنایع دستی، خوراک، گل و گیاه با رویکرد خلاقانه محور در منزل به کار مشغول شوند.

 

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان نمایشگاه‌های فروش صنایع دستی را محل مناسبی برای عرضه محصولات تولید شده در منازل دانست و افزود: از مطالبات زنان فعال اقتصادی در کسب و کار خانگی داشتن فضایی ثابت به عنوان فروشگاهی برای عرضه محصولاتشان است که باجدیت پیگیر ایجاد مکان مناسبی با کمک فرمانداران شهرستانهای مختلف استان هستیم.

 

وی تصریح کرد: بدنبال آن هستیم که در دهستان ها مکان هایی را به صورت دائمی به این منظور اختصاص دهیم تا عرضه و فروش محصولات زنان هنرمند به سهولت انجام شود.

 

یعقوب نژاد از انعقاد تفاهمنامه‌ای با معاونت زنان و خانواده دفتر ریاست جمهوری خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم نامه برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کارآفرین است که با حمایت از شرکت‌های تعاونی صندوق خرد زنان روستایی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای آموزش های مهارت محور را مد نظر قرار دهند.

 

وی ادامه داد: در این رابطه حدود ۸۰۰ نفر در شهرستان‌ها شناسایی شده اند که به صورت ویژه مهارت ها را فرا می‌گیرند تا برای خود کسب و کار راه اندازی کنند.

 

یعقوب نژاد خاطرنشان کرد: تفاهم نامه سه جانبه ای نیز با اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان و استاندارد در دست اقدام است که در کنار حمایت از فروش بر استاندارد سازی محصولات صنایع دستی تاکید دارد تا محصولاتی به تولید برسند که علاوه بر شناسنامه هویتی از استاندارد برخوردار باشند.

کد خبر 1173728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha