تورم؛ محصول نظام پرداخت یارانه موجود/دولت مصمم به حرکت به سمت نظام پرداخت عادلانه و مردمی

اصانلو با بیان اینکه تورم، نقدینگی، شکاف طبقاتی و پرونده‌های فساد کلان، محصول نظام پرداخت یارانه موجود است، گفت: دولت تصمیم به اصلاح این موضوع گرفت و آن را به نظام پرداخت عادلانه و مردمی سوق داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی شب گذشته (دوشنبه 19 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بیان توضیحاتی درباره تغییر شیوه پرداخت یارانه ها پرداخت و در این باره که چرا سبک و سیاق پرداخت یارانه‌ها تغییر پیدا کرد، گفت: خیلی از شرکت‌های تولید ماکارونی، آرد با ارز ۴۲۰۰ تومانی تحویل می‌گرفتند و همان محصول را با ارز آزاد صادر می‌کردند. یارانه منافع و سود هنگفتی برای شرکت‌های ماکارونی ایجاد کرده است یعنی ارز دولتی و ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گندم می‌گرفتند. بسیاری از پرونده‌های قاچاق به محصولاتی برمی‌گردد که یارانه دارند.

 

وی با بیان اینکه اجناسی که با ارز دولتی و یا با ارز یارانه‌ای در سیستم موجود وارد بازار می‌شود یارانه مردم بوده، ولی استفاده و منافع آن به جیب کسانی می‌رود که قشر خاصی هستند، گفت: روزانه روغن و ماکارونی  به صورت قاچاق وارد پاکستان می‌شود. دانه‌های روغنی دولتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد چرخه تولید شده است و در خارج از کشور با قیمت بالا به فروش می‌رود.

 

اصانلو با بیان اینکه تورم، نقدینگی، شکاف طبقاتی و پرونده‌های فساد کلان، محصول نظام پرداخت یارانه موجود است، گفت: دولت تصمیم به اصلاح این موضوع گرفت و آن را به نظام پرداخت عادلانه و مردمی سوق داد.

 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه این سازمان مرجع رسیدگی به تخلفات است، گفت: یعنی مرجع ناظر و کشف تخلف نهاد های دیگری مانند اتاق اصناف ، سازمان حمایت و وزارت جهاد کشاورزی است.

 

وی با اشاره به اینکه تنها مبنای قانونی ما برای حضور در بازار ماده ۱۹ آیین نامه است، ادامه داد: این ماده می گویند سازمان تعزیرات می‌تواند شعبه سیار اختصاص دهد. نظارت فیزیکی دیگر جوابگو نیست، با این حجم اصناف و واحدهای تولیدی سعی کرده ایم رسیدگی به شکایات و اخذ شکایات مردم را به‌سمت الکترونیکی شدن و هوشمندسازی پیش ببریم.

 

کد خبر 1173745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha