آموزش صنایع‌دستی به زندانیان فاقد مهارت در بانه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه، از برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی برای زندانیان فاقد مهارت در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سعدالله رحیمی‌خواه رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه در دیدار با رئیس اداره زندان بانه، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از برنامه‌هایی که در راس فعالیت‌های این اداره قرار دارد، بحث آموزش صنایع‌دستی به زندانیان است.

 

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه، هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی را افزایش تولیدات صنایع‌دستی و فراهم نمودن زمینه اشتغال زندانیان عنوان کرد و افزود: زندانیان از این طریق می‌توانند در آینده به‌عنوان منبع درآمدی برای خود وخانواده‌هایشان بهره ببرند.

 

 

وی یادآور شد: در پایان این دوره، گواهینامه آموزشی به شرکت کنندگان داده می‌شود که پس از آزادی بتوانند وارد بازار کار شوند.

 

 

آموزش همراه با ایجاد اشتغال به زندانیان از موثرترین راه‌های اصلاح مددجویان است

 

 

رئیس اداره زندان بانه در ادامه این جلسه، گفت: آموزش همراه با ایجاد اشتغال به زندانیان یکی از موثرترین راه‌های اصلاح و تربیت برای مددجویان است.

 

 

نوروزی با بیان اینکه بسیاری از زندانیان توانسته‌اند کارهای زیبایی را در حوزه صنایع‌دستی خلق کنند، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد مددجویان دارای ظرفیت‌ها و استعدادهایی هستند که باید آن‌ها را شناسایی کرد.

 

 

رئیس اداره زندان بانه، ضمن استقبال از این طرح، یادآور شد: امیدواریم در راستای نگاه اصلاحی و تربیتی و بالا بردن مقوله اشتغال در زندان‌ها برای رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 1173789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha