لزوم ایجاد نمایشگاه های موقت عرضه محصولات تولیدی بانوان فعال در مشاغل خانگی

امام پناهی بر اختصاص سهمی از فضای نمایشگاهی به عرضه محصولات تولیدی بانوان فعال در مشاغل خانگی یا ایجاد نمایشگاه موقت عرضه محصولات خانگی در ورودی شهرها، پارک ها، سواحل، مناطق گردشگری و سایر اماکن مناسب در ایام تابستان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «حمیدرضا امام پناهی» امروز (سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت) در جلسه کارگروه امور بانوان شهرستان رشت با بیان اینکه بانوان تربیت‌کننده نسل آینده کشور هستند گفت: با توجه به نقش مهم بانوان در آینده کشور، لازم است تا کارگروه امور بانوان، موضوعات و مشکلات پیش روی زنان برای نقش آفرینی بیشتر در عرصه‌های مختلف را شناسایی و در جهت رفع موانع تلاش کند.


فرماندار رشت زنان را عامل ایجاد استحکام و آرامش در خانواده دانست و افزود: خانواده نخستین و مهم‌ترین واحد اجتماعی و شکل‌دهنده رفتار و هنجارهای فردی و اجتماعی است که می‌تواند به کانون اصلاح جامعه تبدیل شود.

 

وی حضور بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، هنری و اجتماعی در جامعه را از دستاوردهای انقلاب برشمرد و با اشاره به اهمیت زن در دیدگاه اسلام اظهارداشت: دقت در آموزه‌های دینی درباره حفظ منزلت زنان در خانواده و اجتماع، تصور غلط از زن به عنوان جنس دوم را به حاشیه رانده است.

 

امام پناهی با تاکید بر اینکه ورود بانوان در عرصه‌های گوناگون نباید نقش مادری آنان را تحت‌الشعاع قرار دهد، تصریح کرد: در دنیای امروز، ساختار نظام اجتماعی بدون حضور بانوان قابل تصور نیست و ایفای نقش مادری تضادی با فعالیت در دیگر عرصه‌ها ندارد.

 

وی در ادامه سرمایه گذاری دشمن با هجمه‌های فرهنگی علیه بانوان و تخریب نقش مادری آنان را مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: دشمن تلاش دارد تا با کاستن از ارزش‌های اخلاقی خانواده و قطع زنجیره تربیت نسل متعهد کنترل جامعه را در اختیار بگیرد.

 

وی تاکید کرد: زنان امروز جامعه ما با نقش برجسته خود در ساماندهی روابط خانوادگی و آماده سازی فرزندان برای برعهده گرفتن مأموریت های اجتماعی خود در چارچوب آرمان‌های انقلاب و آموزه‌های اخلاقی و تربیتی اسلام، نسلی شکست ناپذیر را تربیت خواهند کرد.

 

امام پناهی استفاده از ظرفیت بانوان برای اصلاح امور و حرکت در جاده پیشرفت کشور را از رویکردهای دولت سیزدهم برشمرد و اذعان کرد: دولت نسبت به تامین اعتبارات حمایت از مشاغل خانگی جدیت دارد و مدیران بانک‌های عامل و سایر دستگاه‌های مرتبط باید در راستای اهداف دولت انقلابی با رفع موانع و کاستن از بروکراسی دست و پاگیر اداری نسبت به رونق کسب و کارهای خانگی تلاش کنند.

 

وی تاکید کرد: مدیرانی که توان تحقق اهداف توسعه‌ای اشتغال و محرومیت زدایی دولت را در خود نمی‌بینند باید جای خود را به مدیران جوان، متعهد و متخصص دارای نگاه انقلابی و رویکرد جهادی بدهند.

 

امام پناهی ادامه داد: امروز درآمدزایی از راه اشتغال خانگی و هدفگذاری برای عرضه کالاهایی مانند محصولات دامی، کشاورزی و صنایع دستی به گردشگران؛ نیاز اساسی در رونق کسب و کارهای خانگی است.
 

 

وی بر اختصاص سهمی از فضای نمایشگاهی به عرضه محصولات تولیدی بانوان فعال در مشاغل خانگی یا ایجاد نمایشگاه موقت عرضه محصولات خانگی در ورودی شهر ها، پارک ها، سواحل، مناطق گردشگری و سایر اماکن مناسب در ایام تابستان را خواستار شد.


امام پناهی خاطرنشان کرد: مجموعه فرمانداری رشت آمادگی دارد تا با پیش قدم شدن در امر حمایت از بازار فروش محصولات اشتغال خانگی، بخشی از فضای مجتمع ساحلی مروارید را به طور موقت در ایام تابستان به این امر اختصاص دهد.
 

کد خبر 1173825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha