بیش از ۸۹ هزار بیمه شده دارای پزشک خانواده شدند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۸۹ هزار و ۳۵۶ نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی استان، دارای پزشک خانواده شدند.

دکتر «محسن رعنایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بر سیستم نظام ارجاع تاکید کرد و اظهارداشت: طرح نظام ارجاع در صندوق سایر اقشار نظام ارجاع 1 از سال ۱۳۹۸ در استان آغاز شده و از مهر ماه سال ۱۴۰۰ این طرح در صندوق سلامت همگانی اجراء شد که بیمه شدگان این طرح که رایگان تحت پوشش بیمه می باشند به پزشکان خانواده متقاضی شرکت در این طرح منتسب شده و جهت دریافت خدمات به پزشکان خانواده عمومی و متخصص با تعرفه 6 هزار تومان مراجعه می کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: در این طرح، بیمه سلامت به این پزشکان سرانه پرداخت می کند.

 

رعنایی تصریح کرد: پزشکان خانواده موظف به ویزیت بیمه شدگان منتسب به خود طی 6 ماه بوده و ایشان را باید از نظر فشار خون و دیابت غربالگری کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: بیمه شدگان با دریافت کد ارجاع از پزشک خانواده مجاز به مراجعه به همه متخصصین جهت دریافت خدمات می باشند.

 


وی افزود:  تعداد بیمه شدگان سلامت همگانی در استان ۱۱۵ هزار و ۱۴۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۴ هزار و ۵۱۳ نفر منتسب شده اند.

 

وی اظهارداشت: تعداد بیمه شدگان سایر اقشار نظام ارجاع 1، هفت هزارو ۸۴۲ نفر است که کلیه افراد منتسب می باشند.

 

افراد زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی این سازمان در سطح شهرها علاوه بر دریافت خدمات درمانی دولتی از خدمات مراکز درمانی بخش‌ خصوصی و مطب‌ها نیز بهره‌مند شدند که در این طرح هر بیمار با پرداخت مبلغ ۶ هزار تومان خدمت می گیرد.

 

بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی، می‌توانند با انتخاب پزشک خانواده خود و تشکیل پرونده از مزایای ویزیت پزشکان بخش خصوصی بهره‌مند شوند این در حالی است که تاکنون تنها می توانستند از بخش دولتی خدمات دریافت کنند.

 

 

کد خبر 1173835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha