لزوم استفاده از برنامه ‌های جامع و دانش ‌بنیان اثربخش در پیشگیری و درمان اعتیاد

حسینی گفت: برای پیشگیری و درمان اعتیاد باید از برنامه ‌های جامع و دانش ‌بنیان اثربخش استفاده کرد تا شاهد کاهش معضلات ناشی از مصرف این مواد در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید موسی حسینی»، امروز (سه شنبه 20 اردیبهشت) در دیدار با رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: توسعه مطالعات و پژوهش ‌های بنیادی و کاربردی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روان‌ گردا‌ها در پیشگیری و درمان معتادان نقش موثری می تواند ایفا کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: اعتیاد پیامدهای اجتماعی متعددی دارد و تاثیرات منفی در ابعاد فردی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به جامعه تحمیل می‌ کند و دانش و تخصص نخبگان، می تواند در مبارزه هدفمند و هوشمند در برابر مواد مخدر و روان‌ گردان‌ ها تاثیر مطلوبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری و درمان اعتیاد باید از برنامه ‌های جامع و دانش ‌بنیان اثربخش استفاده کرد تا شاهد کاهش معضلات ناشی از مصرف این مواد در جامعه باشیم.

حسینی تاکید کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس از نظرات و ایده ‌های کاربردی متخصصان، شرکت ‌های دانش ‌بنیان و نخبگان جوان در زمینه مبارزه با مواد مخدر استقبال می کند و تعامل با دانشگاه ها در این زمینه نقش موثری در پی خواهد داشت. 

وی ادامه داد: مبتنی کردن اقدامات پیشگیری و درمان اعتیاد بر شواهد علمی و پرهیز از اعمال سلیقه های فردی و آزمون ‌و خطا و داشتن تصویر واقعی از کانون هدف با بهره‌ گیری از ظرفیت مراکز علمی از اولویت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس است.

کد خبر 1173846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha