تأکید استاندار کرمان بر اهمیت کارکرد رسانه ها در جنگ اقتصادی/ لزوم دفاع در برابر شایعات و ضرورت اقناع سازی عموم

فداکار اهمیت کار رسانه ای در شرایط دشوار اقتصادی کشور را یادآور شد و گفت: رسانه باید در شایعات و شبهات، رویکرد دفاعی داشته باشد و اقناع سازی عمومی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، صبح امروز، چهارشنبه(20 اردیبهشت) در شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه کسی که در حوزه تخصصی خود نظر می دهد، اشکالی ندارد اما هر کسی به نیابت از همگان صحبت نکند؛ افزود: گاهی یک جمله به همه چیز آسیب می زند.

 

 

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه باید به گونه ای بحث کرد که آورده مثبتی در ذهن مردم ایجاد کنیم والا کار عبث خواهد شد؛ با اشاره به مسائل اقتصادی روز، اظهار کرد: گره ذهنی مردم این است چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مردم باید صورت مسئله را بدانند و این را در تولید کلیپ{و محتوا} می توان نشان داد.

 

 

وی با بیان اینکه باید مراقبت کرد تا مردم ناامید نشوند؛ تصریح کرد: تبیین کردن باید به گونه ای باشد که همه بپذیرند و این کار با یکی دو نفر و به یک شیوه سخنرانی انجام نمی شود بلکه باید با تولید موشن گرافی و کارهای هنری، استفاده از گروه های مرجع و ائمه جمعه و جماعات، ورزشکاران، هنرمندان و... توجیه کنیم و اگر گروه های مختلف، مسائل را بدانند خود پای کار می آیند و عَلَم مخالفت برنمی دارند.

 

 

فداکار اهمیت کار رسانه ای را خاطرنشان کرد و با بیان اینکه رسانه هم باید تهاجمی و هم دفاعی باشد نه صرفاً آفندی و یا صرفاً منفعل؛ تأکید کرد: در شایعات و شبهه باید دفاع کرد و اقناع سازی باید انجام و تبدیل به خواست عمومی شود ضمن اینکه مشکلات رسانه ای باید رصد شود تا تدبیر لازم اتخاذ شود.

 

 

وی با افزودن این مطلب که طراحی دشمن در بخش های مختلف را باید دید و متناسب با آن عمل کرد؛ خاطرنشان کرد: متناسب با گروه های هدف باید پیام و خبر تولید کنیم و الان فضای مجازی از همه مسائل مهمتر است و  باید متناسب با گروه های اجتماعیِ نگران، تولید خبر داشته باشیم که الان به معنای واقعی در صحنه جنگ هستیم.

 

 

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه باید همه طراحی و انرژی خود را برای فضای مجازی بگذاریم؛ بخشی از سیاست های رسانه ای خود را تشریح کرد و در پایان گفت: با رویکرد امیدآفرینی و توزیع اصل طرح{اقتصادی دولت} و دفاع از جنبه های اقتصادی و روشن شدن ذهن مردم کار کنیم.

 

 

کد خبر 1173879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha