کشاورزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تُن گندم به دولت فروختند

مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان مناطق گرم کشور تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز خود را به دولت فروختند.

«سهراب سهرابی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان کرد: میزان هر کیلوگرم گندم تحویلی به دولت 11 هزار و 500 تومان است که قیمت خرید تضمینی نسبت به سال گذشته از افزایش خوبی برخوردار است، از مجموع این میزان هزار تومان به عنوان تشویقی و جایزه به کشاورزان پرداخت می شود.

 

مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی افزود: کشاورزان سطح کشور در بیش از پنج میلیون و 800 هزار هکتار از اراضی، گندم کشت کرده اند که هم اینک در استان های گرم نیز در حال برداشت این محصول هستند .

 

وی گفت: اما خشکسالی ها باعث شد که اراضی دیم برخی از استان ها به خصوص استان های گرم به مرحله برداشت نرسد که پیش بینی کرده ایم تا حدود 500 هزار هکتار از اراضی دیم محصول برداشت نشود.

 

سهرابی اظهار داشت: اراضی دیم استان متکی به بارندگی است که متاسفانه در سال زراعی جاری نیز با کاهش بارندگی به ویژه باران به موقع مواجه بودیم که متاسفانه سطح زیر کشت برخی از اراضی دیم به حد مطلوب نرسید و به دانه ننشست.

 

مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان تولید گندم در سال جاری 9 میلیون تُن پیش بینی شده که امیدواریم با حمایت های دولت، کشاورزان محصول مازاد بر نیاز خود را تحویل سلیوهای دولتی دهند که خوشبختانه تاکنون استقبال نیز خوب بوده و حتی نسبت به پارسال روند، مناسب تر است.

 

وی افزود: با وجود اینکه در سال زراعی جاری خشکسالی شدیدتر شده اما تولید گندم تا حدود تولید سال گذشته خواهد بود و تغییری نخواهد داشت اما در بحث خرید تضمینی به علت افزایش قیمت خرید، رشد خواهیم داشت.

 

 

 

کد خبر 1173958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha