کمیته اقدام‌ مشترکی برای نظارت بر بازار در کردستان تشکیل شده است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کمیته اقدام‌ مشترکی برای نظارت بر بازار در استان تشکیل شده است تا نظارت لازم بر بازار و قیمت کالاها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بختیار خلیقی سرپرست سازمان صمت استان کردستان در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه کردستان که امروز سه شنبه 20 اردیبهشت ماه جاری در استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در قانون بودجه 1401 توسط مجلس شورای اسلامی برای دولت مردمی بحث حذف ارز ترجیهی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: دولت این موضوع را تحت عنوان مردم سازی یارانه و اصلاح نظام یارانه ها براساس توزیع عادلانه آن تعریف کرده است.

 

وی بیان کرد: در کشور ما یارانه باید به تولید کننده داده شود اما دولت درصدد است یارانه را از تولید کننده به مصرف کننده بدهد امسال زمان اجرای طرح مهم است.

 

خلیقی با بیان اینکه سنوات قبل ارز ترجیحی شامل نهاده‌های دامی‌ و روغن شده بود، افزود: امسال 15.6میلیون دلار به این حوزه اختصاص می‌یابد.

 

سرپرست سازمان صمت استان کردستان تصریح کرد: در چند سال گذشته یارانه به وارد کننده تعلق می‌گرفت در حالی‌که در هیچ‌کشوری اینگونه نیست و امسال قرار است با تصمیم دولت سیزدهم به خود تولیدکنندگان اختصاص یابد.

 

خلیقی با ذکر اینکه کمیته اقدام‌ مشترکی برای نظارت بر بازار در استان تشکیل شده است، بیان کرد: پیرو دستور وزیر صمت روز یکشنبه هفته جاری یک مانور بدون اطلاع‌رسانی اجرا شد و خوشبختانه نتیجه و آرامش خوبی در سفره زندگی مردم به دنبال داشت.

 

 

تا پایان سال قیمت فروش نان هیچ‌گونه افزایشی ندارد

 

جمال صالحی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کردستان اعلام کرد: آب مایه حیات و نان مزه زندگی را می‌دهد.

 

وی بیان کرد: از سال 1393 هرساله شاهد افزایش قیمت خرید گندم تضمینی بودیم اما در فروش با مشکل مواجه و در جا می‌‌زدیم و این وضعیت باعث فساد، رانت و صادرات بی‌رویه می‌شد که اکنون با افزایش و تعیین جدید نرخ گندم در دولت سیزدهم این حوزه ساماندهی می‌شود.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کردستان گفت: تا پایان سال قیمت فروش نان، سنگک، بربری  در استان کردستان هیچ‌گونه افزایشی ندارد چراکه دولت مابه‌التفاوت آن را به واحد خبازی پرداخت می‌کند.

 

وی اعلام کرد: در طرح جدید اختصاص یارانه و پرداخت کمک معیشتی به حساب خانوارها، هر فردی با مراجعه به نانوایی‌ها بدون سقف و محدودیتی می‌تواند میزان نان خود را خریداری کند.

 

صالحی اعلام کرد: قیمت خریداری و فروش گندم بر اساس سیاست کشوری بوده و استان هیچ‌گونه دخل و تصرفی ندارد.

کد خبر 1173980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha