فرهنگ و اخلاق دینی مردم مازندران می تواند زمینه ساز تحقق اقتصاد گردشگری باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه فرهنگ و اخلاق دینی مردم مازندران می تواند زمینه ساز تحقق اقتصاد گردشگری در این خطه از شمال کشور باشد، گفت: امید است رویداد ساری ۲۰۲۲گامی در راستای توسعه اخوت دینی بین کشورهای عضو اکو باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی»امروز(۲۰اردیبهشت)در افتتاحیه رویداد بین المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو با بیان اینکه امید است این اجلاسیه یک فرصت مناسب برای رشد وتوسعه استان مازندران باشد، اظهار کرد: بدون شک هدف از تشکیل سازمانی با نام سازمان اکو و پیمان ها و قراردادهایی که دول در این سازمان منعقد می کنند آن است که اولا فضای دوستی و روابط حسنه برقرار باشد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه هدف سازمان اکو اینکه فضای محبت و دوستی و الفت تقویت شود، افزود: خداوند متعال را شاکریم که اعضای سازمان اکو مسلمان هستند چراکه روح اخوت دینی در کنار اشتراک بشری و انسانی و هم نوعی عاملی برای تقویت این دوستی باشد.

 

وی اظهار امیدواری کرد: این رویداد عاملی برای گسترش همکاری در زمینه‌های گوناگون گردشگری، صنایع و اقتصاد باشد.

 

حجت السالام محمدی لائینی با بیان اینکه زمینه های هدف سازمان اکو باید شناسایی و تقویت و فعال شود، گفت: یکی از زمینه های تحقق این هدف شرایط فرهنگی جامعه میزبان است.

 

وی با بیان اینکه آشنایی با ویژگی های فرهنگی، اخلاقی و دینی می تواند بخشی از جاذبه جامعه هدف باشد و گردشگران و سرمایه گذاران را تشویق به حضور در چنین فضایی کند، افزود: اگر فضای اخلاقی مناسب و مساعد نباشد گردشگر را فرار می دهد و قدرت جذب را نخواهد داشت.

 

امام جمعه ساری با بیان اینکه مازندران از نظر وضعیت اخلاقی، فرهنگی و دینی بسیار مطلوب و مساعد است، گفت: از نظر فرهنگی مردم این استان بسیار فرهنگ دوست هستند.

 

وی به آثار فرهنگی و تاریخی مردمان این دیار اشاره و بیان کرد: فرهنگ مردم مازندران فرهنگی بسیار دلپذیر است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به خرده فرهنگ ها، صنایع دستی و آداب و رسوم و مواهب الهی استان اشاره کرد و گفت: از نظر اخلاقی مازندرانی ها صمیمی، امانتدار، سختکوش، مهربان و نوع دوست هستند.

 

وی با بیان اینکه مردم مازندران مردمی دیندار و مسلمان هستند و آشنایی آنان با دین اسلام به سده نخست اسلام برمی گردد، افزود: امروز خداوند متعال را شاکریم در  کنار بخشی از امت اسلام با عنوان سازمان اکو گردهم آمده ایم. 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه فرهنگ و اخلاق دینی مردم مازندران می تواند زمینه ساز تحقق اقتصاد گردشگری در این خطه از شمال کشور باشد، گفت: مردم مازندران در طول تاریخ معاصر حماسه های بیشماری خلق کردند. بیش از ۸۵۰۰اماکن مذهبی در استان وجود دارد.

 

وی به فعالیت ۱۴۶۱بقاع متبرکه و امامزادگان در استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۰۰۰مسجد در استان فعال هستند. برخی از مساجد استان با قدمت بیش از ۱۰۰۰سال یک جاذبه گردشگری به شمار می روند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مازندران برای دفاع از دین و وطن اسلامی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید و ۳۴ هزار جانباز و دو هزار و ۳۶۱ آزاده تقدیم کرده است. این شهدا و ایثارگران سرمایه معنوی و اجتماعی هستند.

 

امام جمعه ساری با عنوان اینکه ۳۰مدرسه علمیه برادران و ۲۲مدرسه علمیه خواهران در استان وجود دارد، ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار طلبه از استان در مناطق مختلف کشور تحصیل می‌کنند.

 

 

کد خبر 1173983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha