معرفی ساری به عنوان «پایتخت گردشگری اکو» زمینه ساز توانمندسازی جوامع محلی است

ناظری گفت: معرفی ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو برای سال ۲۰۲۲تجلی اراده ما برای ایستادن در کنار جوامع محلی جهت نمایش پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری آنها در مقیاس وسیع‌تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «خسرو ناظری» امروز(۲۰اردیبهشت)در افتتاحیه رویداد بین المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو اظهار کرد: ایران کشوری بی‌نظیر از نظر آثار تاریخی و طبیعت بی بدیل و زیبایی‌هاست و برگزاری این رویداد می‌تواند جاذبه‌های ایران را به گردشگران کشورهای منطقه بیشتر معرفی کند.

 

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو افزود: اعلام ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ پس از شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان که پارسال این عنوان را داشت، فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های این استان به کشورهای منطقه است و پیوند مستقیم بین شهرهای کشورهای عضو اکو را نشان می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: از استاندار مازندران و مسئولان این استان بابت پذیرایی گرم‌شان و تدارک دیدن مقدمات سفر تشکر می‌کنم.

 

ناظری با بیان اینکه به ساکنان شهر ساری و مردم مازندران این انتخاب مبارک را تبریک عرض داشت، گفت: مطابق سندچشم انداز ۲۰۲۵اکو، گردشگری جایگاه مهمی از دراین سازمان به خود اختصاص داده است.

 

وی ادامه داد: گردشگری سبز، آرام و پایدار با ارائه خدمات گوناگون و کیفیت بالا اولویت این سازمان است.

 

ناظری با بیان اینکه معرفی ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو برای سال ۲۰۲۲تجلی اراده ما برای ایستادن در کنار جوامع محلی جهت نمایش پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری آنها در مقیاس وسیع‌تر است، بیان کرد: چهارمین اجلاس گردشگری اکو قرار است در شهر کهن بخارای ازبکستان برگزار می‌شود و انتظار می‌رود در این نشست ابتکارات مختلف شامل تسهیل صدور روادید، استانداردهای خدمات گردشگری، بهبود کیفیت و... مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه گردشگری با ایفای نقش حیاتی با حمایت از اقتصاد منطقه ای و جهانی منبع حیاتی برای تولید ارز و ایجاد کسب و کار است، گفت: گردشگری از طریق تمایلات فرهنگی نقشی در صلح جهانی دارد.

 

ناظری از ایجاد ۳۳۰ میلیون شغل توسط گردشگری در سراسر جهان خبر داد و افزود: منطقه اکو به دلیل تنوع و زیباهایی فرهنگی و میراث تارخی ۷۴ اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است.

 

وی بیان کرد: طی دهه گذشته سفرهای های گردشگری در اکو از مرز ۸۷ میلیون نفر فراتر رفته است و منطقه اکو بیش از ۴۹ میلیارد دلار از گردشگری بین المللی جذب درآمد داشته است. که ۲.۷ درصد از درآمد گردشگری جهانی را تشکیل می‌دهد.

 

 

کد خبر 1174000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha