شوراها به جهاد تبیین ورود کنند

عسگریان با بیان اینکه شوراها، اقدامات نطام جمهوری اسلامی رااطلاع رسانی کنند، گفت: مردم برای آگاهی از اقدامات دستگاه ها ناراحت نمی شوند ولذا خدمات وکاستی ها را به اطلاع مردم برسانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در مراسم روز شورا که عصر دوشنبه برگزار شد، با یادآوری جنایت تخریب بقاع بقیع گفت: این نگاه تکفیری همواره محکوم است و امید است جهان اسلام از این نگاه تکفیری رها شود و جهان اسلام به آرامش و امنیت برسد.
امام جمعه گلپايگان با تبیین اینکه پیامبر اسلام و ائمه اطهار دارای عصمت بودند ولی وظیفه مشورت با جوانان و مؤمنان را داشتند، بیان کرد: تصمیم گیری بر اساس استدلال قوی رخ می دهد و امام مسلمانان براساس مصلحت همه جامعه حرکت می کند.
وی با یاد آوری اینکه دین اسلام، عقلانی ترین دین است، تاکید کرد: شوراها بهترین تصمیم را مطابق عقلانیت، کار کارشناسی شده و تخصص اخذ کنند و از اختلاف نظر براساس هوای نفس پرهیز کنند.
حجت الاسلام کرامتی با تاکید بر اینکه تضارب آرا لازمه شورا و پیشرفت امور است، توصیه کرد: شوراها سبب اختلاف و شکاف های اجتماعی نشوند زیرا گاه سر ریز اختلافات به سطح جامعه وارد می شود 
امام جمعه گلپايگان با تاکید بر اینکه شوراها باید محل بحث ها از نوع طلبگی باشد، ادامه داد: این نوع اختلاف و بحث ها در حوزه های مختلف، سبب تامین مصلحت مردم می شود و در غیر این صورت مصلحت مردم زیر بار اختلافات، از بین می رود.
وی نتیجه عمل کردن درست شورا به وظیفه اش را رخ دادن اتفاق های خوب برای حوزه انتخابیه، اعتماد مردم و همیاری آنها در رفع مشکلات بیان کرد.
در ادامه محمد رضا عسگریان با یاد آوری اینکه شوراها برخاسته از آرای مردم هستند و از این رو موظف به حل مشکلات حوزه انتخابیه هستند، بر قانون مداری تاکید کرد و گفت: رعایت سلسله مراتب و دقت در مصوبه ها لازمه رسیدن به نتایج مطلوب است و وظیفه شورا نظارت در سطح شهر و روستا است ونقطه آغاز مشکلات ورود بخش نظارت به اجرا یا برعکس است.
فرماندار گلپايگان خواستار ورود شوراهای شهر و روستا به جهاد تبیین شد و بیان کرد: اقدامات انجام شده توسط نظام جمهوری اسلامی به صورت مناسب اطلاع رسانی شود، مردم از آگاهی برای اقدامات شهرداری یا دهیاری ها ناراحت نمی شوند، خدمات و کاستی ها را به اطلاع مردم برسانید.
وی با تاکید بر وفاق وهمدلی در سطح شهرستان گلپایگان، ادامه داد: فرصت کار فراهم است، لذا عمر خدمت را به حاشیه ها هدر ندهید که در این صورت شاهد اتفاق های خوب خواهیم بود.
عسگریان با تبیین شرایط اقتصادی در آغاز و ادامه دولت سیزدهم در ۱۰ ماه اخیر ، موفقیت های دولت در کنترل بیماری کرونا را یاد آوری کرد و افزود: دولت سیزدهم مجبور به عبور از چالش ارز ترجیحی با هدف حفظ ذخایر ملی و جلوگیری از هدر رفت ارز و مردمی کردن یارانه ها و بهبود وضعیت اقتصادی مردم است.

به گزارش شبستان، درپایان این مراسم از همه اعضای شوراهای شهر و روستا به پاس یک سال خدمت، تقدیر صورت گرفت./
 

کد خبر 1174037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha