طرح عادلانه کردن یارانه ‌ها موجب حذف رانت و فساد می شود

ربانی زاده گفت: تصمیم جدید دولت برای پرداخت یارانه ‌ها، موجب ایجاد تحولی اساسی در اقتصاد کشور خواهد شد و در این روش، یارانه ‌ها به جای واسطه‌ ها مستقیم به مردم پرداخت می شود که حذف رانت و فساد را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محسن ربانی زاده»، امروز (سه شنبه 20 اردیبهشت) در نشست ستاد عادلانه کردن یارانه‌ ها که در استانداری فارس برگزار شد گفت: احتکار خانگی، بدترین نوع احتکار است و به مردم وعده می دهیم که با اجرای طرح مردمی کردن یارانه ‌ها و توزیع عادلانه آن، کمبودی در بازار نخواهیم داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: نظارت مردمی نیز بهترین نوع است و نباید اجازه داد که افراد سودجو از موقعیت ‌ها سو استفاده داشته باشند.

وی اضافه کرد: تصمیم جدید دولت برای پرداخت یارانه ‌ها، موجب ایجاد تحولی اساسی در اقتصاد کشور خواهد شد و عادلانه کردن یارانه ‌ها و مدیریت عمومی اقتصاد در مرحله تولید و توزیع از اولویت های رئیس جمهوری است.

ربانی زاده تاکید کرد: در این روش، یارانه ‌ها به جای واسطه‌ ها مستقیم به مردم پرداخت می شود که حذف رانت و فساد را در پی خواهد داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: در این روش جدید پرداخت یارانه ها به دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک های سوم تا هشتم ۳۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت خواهد شد.

ربانی زاده اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار فارس از هفته گذشته در استان تشکیل شده و اجرای طرح بزرگی مانند پرداخت یارانه ها به روش جدید  نیاز به صبوری و همراهی مردم و پیگیری مسئولان دارد.

وی اعلام کرد: مردم برای پیگیری مشکلات احتمالی در توزیع عادلانه یارانه‌ ها می‌ توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

ربانی زاده تصریح کرد: دستگاه های متولی نیز در زمینه تشدید نظارت‌ ها اقدامات لازم را در استان به انجام می رسانند و از دیروز شاهد افزایش هزینه تخلف تا ۲۵ برابر بوده ایم و با گران فروشان و احتکار کنندگان برخورد جدی خواهد شد.

کد خبر 1174039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha