شهر فرودگاهی مشهد در مرحله مطالعه است

نظری گفت:با توجه به اختصاص منابع ملی برای خراسان رضوی در سفر رئیس جمهور به استان، شهر فرودگاهی مشهد در مرحله مطالعه است، عملیات اجرایی آزاد راه حرم تا حرم نیز تسریع پیدا کرده و پروژه قطار سریع السیر(قطار برقی) مشهد -تهران نیز در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یعقوبعلی نظری» در همایش ائمه جمعه خراسان رضوی اظهارداشت: با توجه به اختصاص منابع ملی برای خراسان رضوی در سفر رئیس جمهور به استان، شهر فرودگاهی مشهد در مرحله مطالعه است، عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم نیز تسریع پیدا کرده و پروژه قطار سریع السیر (قطار برقی) مشهد -تهران نیز در دستور کار است.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: برای رشد اقتصاد در استان مقرر شده است جریان اقتصادی راه اندازی شود و گره‌های خاص در واحدهای اقتصادی به صورت موردی مورد بررسی قرار گیرد، مسئله اقتصاد استان نداشتن راهبرد استانی در راستای اقتصاد است از این رو مزیت‌ها و مسئله‌های اقتصادی مشخص و اهداف عملیاتی بر اساس آنها تعریف شده همچنین قرارگاه مشترک حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی فعال شده است.

 

نظری خاطرنشان کرد: از لحاظ زیرساختی در استان مشکلاتی وجود دارد که برنامه های روشنی برای رفع این مشکلات وجود دارد و برای تحقق اهداف اقتصادی برش چهار ساله تعریف شده است بر این اساس مقرر شد در سال ۱۴۰۱، خراسان رضوی به رشد اقتصادی ۷.۲ درصد برسد.

 

وی ادامه داد: برای تحقق آن ۱۸۵ هزار میلیارد تومان پول نیاز است که هشت قرارگاه اقتصاد زیارت، اقتصاد زیرساخت و انرژی، اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد تجارت، صنعت و معدن تشکیل شده است.

 

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: برای این حرکت اقتصادی بانک‌های استان در سال جاری ۵۵ هزار میلیارد تومان باید تامین کنند و بخش خصوصی نیز ۶۰ هزار میلیارد تومان باید سرمایه‌گذاری کند تا با ریل‌گذاری مناسب،شاهد تحقق اهداف اقتصادی باشیم.

کد خبر 1174063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha