روند بیماری کرونا رو به کاهش است/در صورت عدم رعایت پروتکل ها شرایط به هیچ عنوان پایدار نخواهد بود

نوروزیان، از روند رو به کاهش کرونا در این هفته نسبت به هفته و هفته های گذشته خبر داد؛ و گفت: این شرایط در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پایدار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « فاطمه نوروزیان » در گفتگویی خبری اظهار کرد: هم اکنون شاهد کاهش 47 درصدی تست و غربالگری، 30 درصدی موارد شناسایی مثبت کرونا، و 34 و 9 دهم درصدی موارد بستری در مراکز درمانی استان هستیم؛ همچنین درصد مثبت شدن تست به 9 درصد و در این هفته نیز این آمار به 4 درصد رسیده است که نشان از کاهش گردش ویروس در استان است.

 

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان هم اکنون در وضعیت زرد و آبی و پر خطر قرار دارد؛ عنوان کرد:  کرونا هنوز تمام نشده؛ لذا با رعایت برخی از نکات مهم می توان وضعیت کنونی را خوب و پایدارتر نمود. قطعا واکسیناسیون و ادامه رعایت پروتکل ها به ویژه در مناطق شلوغ و سربسته می تواند کمک کننده باشد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر 48 درصد از افراد واجد شرایط دز سوم واکسیناسیون را دریافت کرده اند. از شهروندان تقاضا داریم نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند؛ چرا که به دلیل پوشش خوب واکسیناسیون است که تا کنون در شرایط مناسبی به سر می بریم.

 

نوروزیان با تاکید بر تزریق دز بوستر یا تقویتی واکسن بیان کرد: با تزریق دز سوم نگذاریم سطح ایمنی پایین بیاید لذا حتما باید دز بوستر یا تقویتی تزریق شود تا در بدن آنتی بادی لازم تولید گردد؛ کسانی که بیش از 6 ماه از دز دوم و یا سوم آنها گذشته باشد نسبت به بیماری ایمنی قابل قبولی ندارند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: همه مراکز خدمات جامع سلامت از صبح تا ظهر و 2 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهر بندرعباس آمادگی لازم جهت تزریق واکسن به مراجعه کنندگان را دارند.

 

وی تصریح کرد: خانواده ها نسبت به انجام به موقع واکسیناسیون کودکان توجه داشته باشند. از مهرماه مدارس حضوری می شود و باید با تزریق واکسن ایمنی کودکان را تقویت کنیم.

 

نوروزیان گفت: در هفته گذشته شاهد افزایش نسبی موارد بستری در کودکان بودیم که این موضوع یک زنگ خطر است. والدین توجه داشته باشند اگر در واکسیناسیون کودکان خود تعلل کرده اند؛ حتما نسبت به تزریق واکسن فرزندان خود اقدام کنند.

 

وی با اشاره به شرایط واکسیناسیون کودکان در هنگام بیماری اضافه کرد: اگر کودکی بیمار باشد از شروع علائم بیماری باید به مدت 4 هفته بگذرد و بعد نسبت به تزریق واکسن اقدام کند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اذعان کرد: تزریق دوز چهارم برای افراد بالای 70 سال، بیماران زمینه ای و کارکنان بهداشت و درمان ضروری است. لذا برای تزریق دوز 4 باید 4 ماه از تزریق دوز سوم بگذرد.

 

وی با اشاره به آغاز هفته سلامت از 17 اردیبهشت ماه گفت: هفته سلامت 1401 با شعار (سلامت ما، سلامت سیاره ما) از هفدهم تا 23 اردیبهشت می باشد. نمایشگاهی تحت عنوان این هفته از ساعت 19 تا 22 هر شب در پارک غدیر بندرعباس دایر است.

 

نوروزیان با بیان اینکه در این نمایشگاه همکاران و کارشناسان حوزه های بهداشت، درمان، توسعه، غذا و دارو و اورژانس حضور دارند، گفت: شهروندان می توانند با حضور در غرفه های بهداشت از لحاظ بیماریها خطرسنجی شوند که آیا با توجه به شرایط جسمی که دارند در آینده بیمار می شوند یا خیر.

 

وی بیان کرد: در این نمایشگاه مشاوره های لازم در خصوص غذا و دارو، درمان و آموزش کمک های اولیه انجام می شود

 

 

 

 

کد خبر 1174157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha