اقامه نماز باید به اخلاق مداری و پاک دستی ختم شود/جشن تکلیف؛ آغاز یک ماموریت الهی

حجت الاسلام محمدی لائینی از تکلیف به‌عنوان آغاز یک مأموریت الهی یاد کرد و گفت: خداوند متعال در سن تکلیف، فرد مکلف را مخاطب خود قرار می دهد و نشانه این که خداوند سبحان به فرد مکلف بهاء و مسئولیت داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» شامگاه(۲۰اردیبهشت) درجشن تکلیف پسران دبیرستان باقرالعلوم(ع) شهرستان نکا  با اشاره به اینکه جشن تکلیف یک جشن تربیتی است، اظهار کرد:‌تکلیف آموزشی از زمان پیش دبستانی آغاز می شود حتی پیش تر در خانواده آموزش ها ارائه می شود اما جشن تکلیف مقطع حساس است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه خداوند متعال در سن تکلیف، فرد مکلف را مخاطب خود قرار می دهد و نشانه این که خداوند سبحان به فرد مکلف بهاء و مسئولیت داده است، افزود: جشن تکلیف یک تکلیف تربیتی مهم و اساسی است.

 

وی با بیان اینکه اگر تکلیف آموزشی را خوب انجام دهید و از کنار تکالیف تربیتی بی تفاوت عبور کنید می شوید یک باسواد بی تربیت که خطر آفرین است، گفت: اولیای خانه و مدرسه تلاش دارند دانش آموزان باسواد و با تربیت وارد جامعه و محیط کار شوند و افتخار همگان شوند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی  با تاکید براینکه دانش آموزان باید در تقوا، دست پاکی، اخلاق مداری و... برای  دیگران الگو و اسوه باشند، ادامه داد: خودسازی باید قبل از کسب جایگاه مسئولیت اداری یا پست مدیریتی صورت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه اگر پدر و مادر با تقوا، مردم دوست، بی آزار، اخلاق مدار و... باشند فرزندانشان نیز همین گونه تربیت می شوند، گفت: اقامه نماز باید به اخلاق مداری و پاک دستی ختم شود.

کد خبر 1174286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha