باید امکانات لازم برای تأثیرگذاری فعالیت‌های قرآنی فراهم شود

سلیمی،گفت: باید امکانات لازم برای تأثیرگذاری فعالیت‌های قرآنی فراهم شود و این مؤلفه همراهی جامعه قرآنی، دستگاه‌ها و نهاد‌های قرآنی را می‌طلبد.

پیمان سلیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به فعالیت قرآنی دراستان ، گفت: پرداختن به ترویج حفظ، آموزش، درک مفاهیم، تفسیر و تلاوت قرآن از ارزشی وصف ناپذیر برخوردار است به گونه ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره فرموده اند ترویج فعالیت های قرآنی اقدامی بسیار مهم و به جا است، زیرا قرآن بزرگترین سرمایه دنیا و آخرت محسوب می شود.

 

 

مدیر عامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه به اشاره به اهمیت گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه ، افزود:ظرفیت‌های وسیعی در زمینه‌های مختلف قرآنی دارد که باید برای رونق هرچه بیشتر آن‌ها این ظرفیت شناسایی شودو باید سعی شود تا با گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح‌های مختلف هم‌افزایی بهتری در این برنامه‌ها ایجاد کنیم.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد:برگزاری جلسات تفسیر قرآن در مساجد،کاربردی کردن دستورات قرآنی در بطن جامعه،آموزش بیشتر و بروز قرآن در مدارس و مراکز آموزشی،آشنایی بیشتر نسل جوان با فلسفه قرآن،پرورش مدیران قرآنی و حمایت از موسسه های قرانی باید نقش پررنگ تری در فعالیت های متولیان قرآنی  استان داشته باشد.

 

 

سلیمی تصریح کرد: قرآن به عنوان بهترین و کاملترین کتاب در جامعه بشری مسیر درست و مستقیم را به انسان ها نشان داده است، لذا قرآنی شدن زندگی مردم می تواند زمینه سعادت دنیوی و اخروی همه ما را فراهم آورد.

 

 

مدیر عامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه اظهار کرد: متولیان فعالیت‌های حوزه قرآنی باید توجه داشته باشند که زمینه‌های لازم برای رونق فعالیت در این بخش را فراهم کنند و اتحادیه قرآنی استان در این خصوص برنامه‌های مختلفی دارد که اجرایی شدن آن نیازمند همکاری از سوی دستگاه‌های متولی امر است.

 

 

وی گفت:با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی و قرائت درست و عمل به آموزه‌های این کتاب ارزشمند در جامعه باید نهادهای متولی بیش از پیش در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشند .

 

 

 

کد خبر 1174303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha