نقش مهم استادان قرآنی در تحقق مطالبه مقام معظم رهبری/ تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی باید منجر به شبکه‌سازی مساجد شود

سرابی با تاکید بر اینکه تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی باید منجر به شبکه‌سازی مساجد شود گفت: جلسات آموزش و تلاوت قرآن در مساجد باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری با یکدیگر مرتبط شوند و در این زمینه نقش استادان و مربیان قرآنی بسیار مهم و برجسته است.

«سید علی سرابی» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه منظور مقام معظم رهبری درباره تبدیل شدن مساجد به پایگاه قرآنی، احیای ارتباطات جلسات قرآنی مساجد با یکدیگر است، ارتباطی که در گذشته در سطحی وسیع وجود داشته، اظهار کرد: این جلسات در گذشته با هماهنگی خوبی برگزار می شد. برای نمونه فعالان این جلسات مسجدی در مشهد مقدس در پایان ماه رمضان، در مسجد گوهرشاد دور هم جمع می شدند و به این صورت رقابت سالم و سازنده ای نیز شکل می گرفت.
 
 
قائم‌ مقام شورای عالی قرآن افزود: اگر شبکه ای از مساجد شکل بگیرد آنگاه افزایش ارتباط جلسات قرآنی مساجد نیز محقق می‌شود و در واقع ابن درست، همان مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
 
 
وی ادامه داد: درست است برخی از کارکردهای قرآنی مساجد به برخی از موسسات و نهادهای خارج از این خانه های خدا محول شده آمد ولی همچنان جلسات قرآنی به صورت مستمر و منظم در مساجد برگزار می شوند.
 
 
سرابی گفت: جلسات آموزش و تلاوت قرآن در مساجد باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری با یکدیگر مرتبط شوند و در این زمینه نقش استادان و مربیان قرآنی بسیار مهم و برجسته است.
کد خبر 1174313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha