شخصیت های حوزوی و دانشگاهی باید طرح های ارتقای فرهنگ عمومی را ارائه کنند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، نقش دانشگاه ها را در توسعه کشور بسیار با اهمیت دانست و گفت: باید دانشگاهیان و شخصیت های حوزوی طرح هایی که در زمینه توسعه و ارتقای فرهنگ عمومی است، ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ «سید مجید امامی» امروز چهارشنبه در نشست با اساتید و فعالان دانشگاهی و حوزوی با اشاره به ظرفیت های خراسان شمالی گفت: این استان از لحاظ تنوع قومیتی، فرهنگی، زبان و گویش ها و از نظر مکانی و جغرافیایی بسیار غنی است و این را می طلبد که در دانشگاه های این استان مرکز مطالعات توسعه فرهنگی ایجاد شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه دانشگاهیان مساله زبان و گویش های محلی را باید مورد توجه قرار دهند، افزود: دانشگاه ها کانون فرهنگی منطقه به شمار می رود.

 

وی نقش دانشگاه ها را در توسعه کشور بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: باید دانشگاهیان و شخصیت های حوزوی طرح هایی که در زمینه توسعه و ارتقای فرهنگ عمومی است، ارائه کنند.

 

امامی با اشاره به فعالیت دبیرخانه های شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور، اظهار داشت: هم اکنون شورای فرهنگ عمومی در ۴۰۰ شهرستان کشور فعال است.

 

وی به برخی از آسیب های اجتماعی از جمله نزاع و مهاجرت از روستاها به شهر و حاشیه نشینی اشاره و تصریح کرد: باید در این زمینه دانشگاه ها و حوزه ها پیگیری لازم را داشته باشند و راه حل هایی نیز در این زمینه ارائه کنند.

 

این مقام مسئول گفت: در گذشته ۷۰ درصد جمعیت روستایی کانون تولید بوده اند و زندگی معیشتی خود را تامین می کردند اما هم اکنون این میزان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده و به جای آن جماعت حاشیه نشین ایجاد شده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: در بودجه امسال چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل معضلات حوزه آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است که جذب آن کمک موثری در حل این معضلات خواهد داشت.

 

«تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این نشست از شورای فرهنگ عمومی به عنوان پارلمان فرهنگی استان یاد کرد و اظهارداشت: این شورا نقش بسزایی در توسعه فرهنگی دارد.

 

کد خبر 1174348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha