بزرگداشت سالروز تخریب بارگاه ائمه بقیع(ع) در بمبئی

همزمان با سالروز غم انگیز تخریب حرم شریف ائمه بقیع علیهم السلام، مراسمی در مسجد ایرانیان بمبئی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم با هدف محکومیت تخریب جنت البقیع به همت بنیاد جوانان اثنی عشری بمبئی و هیأت امنا و امام جماعت با حضور مفیدی فر، کنسول کشورمان در بمبئی و جمع کثیری از محبان اهل بیت(ع) در مسجد ایرانیان بمبئی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجیب الحسن، امام جماعت مسجد ایرانیان بمبئی ضمن محکومیت انهدام جنت البقیع گفت: افراط گرایان و تکفیری‌ها پس از روی کار آمدن رژیم آل سعود و با حمایت آمریکای جهانخوار و رژیم اشغالگر قدس آرامگاه های متبرک در جنت البقیع تخریب کردند و نشان دادند که دشمن ارزش های اسلامی هستند.

وی افزود: امروزه نیز افراط گرا یان و تکفیری‌ها در هر جای جهان دست به اقداماتی سخیف و پلید می‌زنند که به جز ترویج اسلام هراسی هدفی دیگر ندارند و این اعمال آنها باعث می‌شود که چهره دین اسلام خدشه دار شود.

محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی گفت: یکی از مباحث مهمی که در تفکر اسلامی وجود دارد، جایگاه و شخصیت انسان است. انسان از کرامت و بزرگواری، مجد و عظمت برخوردار است. اما اگر این انسان از عظمت روحی و عصمت الهی برخوردار باشد به مراتب بیشتر شایسته احترام و تکریم است و بر همگان لازم است که مطیع او باشند و اطاعت از وی ضروری است و تفاوتی نمی‌کند که امام معصوم در قید حیات باشد و یا در قید حیات نباشد، اطاعت از امام و تکریم از او ضرورت عقلی است.

وی افزود: بنابراین، مسئله بقیع یک مسئله فراگیر است و در تفکر تشیع و سپس در تفکر اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است.

آشوری بیان کرد: آنچه مسلم است کسانی که این اندیشه را ندارند و به ظاهر خود را مسلمان می‌دانند ولی در باطن در حوزه تفکرات اسلامی هیچ اندیشه‌ای ندارند، با جنت البقیع به گونه‌ای برخورد کرده اند که اجازه زیارت و تکریم چهار امام معصوم (ع) و به روایتی یگانه دخت پیامبر اعظم (ص) را به شیعیان نمی‌دهند و این ناشی از جهالت محض است.

در ادامه ویدیو کلیپی درباره جنایت آل سعود درباره بقیع اکران شد و پس از آن ریحان، یکی از مداحان اهل بیت(ع) اشعاری را درباره جنت البقیع قرائت کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدی حسینی، دیگر سخنران این مراسم گفت: پیشینه تاریخی بقیع به دوران قبل از اسلام می‌رسد ولی در کتب تاریخی به روشنی قدمت تاریخی آن مشخص نشده ‌است. بقیع اولین قبرستانی است که به دستور پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و توسط مسلمانان صدر اسلام بنا شد و بزرگان صدر اسلام در این آرامگاه دفن شده اند.

وی ادامه داد: آل سعود به خوبی می داند که ائمه برای مسلمانان جهان در جایگاه والایی قرار دارند و با انهدام این قبرستان به دنبال از بین بردن ارزش ها اسلامی هستند.

فخر الحسن، رئیس فدراسیون حیدری مطرح کرد: قرار است نظیر چنین برنامه‌ای در روز دیگری در منطقه دیگری نیز برگزار شود. برگزاری چنین مراسمی بسیار مهم و تأثیرگذار هستند، چراکه باعث می‌شود دشمنان اسلام دریابند که شیعیان و محبان اهل بیت (ع) هوشیار هستند و در برابر ارزش‌های اسلامی احترام قائل هستند.

حجت‌‎الاسلام والمسلمین مهدوی پور، نماینده رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: موضوع قبرستان جنت البقیع یک بعد تاریخی دارد. جنت البقیع یک موضوع نیست که تنها متعلق به شیعیان باشد، بلکه فراتر از آن یک موضوع انسانی است و در طول تاریخ از زمان هجرت پیامبر اسلام (ص) به مدینه در طول دوازده قرن مورد احترام تمامی مسلمانان علما و حتی سلاطین بوده است و خود شخص پیامبر(ص) پایه گذار جنت البقیع بوده اند.

وی اذعان کرد: در آن مکان مقدس صحابه پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان مدفون هستند که همواره مورد احترام همه مسلمانان هستند. مورد دوم آن که پای استعمار انگلیس در این فتنه هویدا است.

حجت‌‎الاسلام والمسلمین مهدوی پور تأکید کرد: مورد سوم نقش ایران در مورد برخورد با تخریب جنت البقیع است. دولت ایران از همان ابتدا نسبت به این اقدام اعتراض و اعلام کرد که اگر اجازه نمی دهید که گنبد و بارگاهی ساخته شود لااقل اجازه دهید زمین آن توسط سنگ مرمر فرش شود و نشانه هایی با سنگ زیبا گذاشته شود ولی آنها نپذیرفتند.

 وی ادامه داد: مورد چهارم آنکه تخریب جنت البقیع یک مسئله سیاسی نیست بلکه یک تفکر انحرافی و عمل جنایتکارانه است.

کد خبر 1174357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha