بهره‌مندی ۶۰ درصد دانش‌آموزان کردستان از تغذیه رایگان

خوش‌گوار از راه‌اندازی و تجهیز  ۵۴ اتاق بهداشت در مدارس استان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید حدود ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان از تغذیه رایگان بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، افشین خوش‌گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان ظهر امروز 21 اردیبهشت ماه در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی که در سالن آمفی تئاتر اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزارشد؛ با تبریک هفته سلامت، هدف از برگزاری این مراسم را مورد توجه قرار دادن موضوع سلامت در افکار عمومی و رسانه‌ها عنوان کرد.

 

 

وی با بیان اینکه شعار هفته سلامت امسال(سلامت ما، سلامت سیاره ما) است؛ گفت: سلامت انسانها با سلامتی سیاره ما ارتباط تنگاتنگ دارد.

 

 

خوش‌گوار با اشاره به اینکه سلامت تنها رعایت بهداشت فردی نیست؛ خاطرنشان کرد: همه اعمال ما بر محیط پیرامون ما تاثیر خواهد گذاشت و باید تمام جهات سلامت را در نظر بگیریم.

 

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه سلامت یک مفهوم همگانی و فراگیر است و دربرگیرنده تمام بخش‌هاست؛ اظهارداشت: تامین سلامت انسان ها فقط وظیفه دستگاه حاکمیت نیست و مجموعه درمانی و پزشکی با تمام امکانات فقط می تواند ۲۵ درصد ملزومات سلامت را تامین کند و ۷۵ درصد سلامت توسط خود مردم تامین می‌شود.

 

 

خوش‌گوار در ادامه به روزشمار هفته سلامت نیز اشاره کرد و با بیان اینکه نقش مردم در تامین سلامت انکار ناپذیر است؛ گفت: حضور آحاد جامعه‌ در بخش‌های مختلف بهداشت و سلامت بسیار اهمیت دارد.

 

 

وی فرهنگ سازی و تغییر نگرش را مهم ترین نقش مردم در تامین سلامت عنوان کرد و اظهارداشت: در کنار تلاش بی وقفه کادر درمانی در ایام کرونا، هر وقت مردم موارد بهداشتی را رعایت کردند سیستم بهداشت توانست این بیماری را مهار کند و بالعکس هر وقت مردم تعلل کردند آمار مرگ و میر افزایش پیدا کرد.

 

 

خوش‌گوار با بیان اینکه آموزش و پرورش اولین ارگان تاثیر گذار در سلامت است،  گفت: ماهیت کار آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی و تربیت است و نظام تعلیم و تربیت پیشران و پیش نیاز در تامین سلامت هر جامعه است.

 

 

وی ارتقای سطح سواد سلامت دانش‌آموزان را مهمترین ماموریت معاونت تربیت بدنی در حوزه سلامت عنوان کرد و اظهارداشت: دانش‌آموز باید یاد بگیرد که چگونه خود را در برابر بیماری‌ها مصون بدارد.

 

 

خوش‌گوار با بیان اینکه در حوزه سلامت ۱۸ برنامه در قالب ۴۰ فعالیت وجود دارد؛ گفت: مراقبین سلامت وظیفه دارند این برنامه‌ها و فعالیت‌ها را اجرایی کنند.

 

 

این مقام مسئول کمبود نیروی انسانی در حوزه سلامت آموزش و پرورش را یکی از چالش‌های حوزه سلامت عنوان کرد و با بیان اینکه هم‌اکنون 200 نفر مراقب سلامت در مدارس سطح استان مشغول به فعالیت هستند؛ گفت: در حال حاضر به 250 نفر نیروی مراقب سلامت نیاز داریم.

 

 

وی مجاهدت‌های مراقبین سلامت در دوران کرونا را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: در ایام کرونا، مراقبین سلامت دوشادوش کادر درمان تلاش کردند و در قالب برنامه‌های مختلف کار فرهنگ سازی سلامت را انجام دادند.

 

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از تولید هشت هزار محتوای الکترونیک توسط مراقبین سلامت در ایام کرونا خبرداد و گفت: خوشبختانه امسال توانستیم 45 نفر به عنوان مراقب سلامت در حوزه سلامت آموزش و پرورش استان جذب کنیم.

 

 

خوش‌گوار در بخش پایانی سخنان خود از اختصاص هزار و 150 میلیارد تومان اعتبار برای تغذیه رایگان به دانش‌آموزان کم بضاعت تحت عنوان باغ (بسته امنیت غذایی) در سطح کشور از اول مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: حدود 60 درصد دانش آموزان استان کردستان از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

 

وی همچنین از تجهیز و راه‌اندازی 62 اتاق بهداشت در مدارس سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفته آینده این طرح افتتاح خواهد شد و سال تحصیلی آینده این مقدار سه برابر خواهد شد.

کد خبر 1174365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha