استان فارس در زمینه دفاع مقدس پیش قراول است

سردار کوشکی جهرمی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، ترکیبی از فرهنگ ایرانی و آموزه‌ های دینی است و استان فارس در زمینه دفاع مقدس پیش قراول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «سعید کوشکی جهرمی»، امروز (چهارشنبه 21 اردیبهشت) در کنفرانس خبری که با موضوع «نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد، گفت: استان فارس در زمینه دفاع مقدس پیش قراول است و ضمن برخورداری از ۲۷۰ هزار ایثارگر رتبه سوم کشور را در این خصوص دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس افزود: فارس همچنین با 42 هزار جانباز رتبه دوم، بیش از ۱۵ هزار شهید رتبه پنجم و 2 هزار و 200 آزاده رتبه هفتم در کشور را دارد.

وی اضافه کرد: تربیت و آموزش خانواده ها در خصوص جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی دارد و شهدای ما حاصل تربیت خانواده ها با توجه به این حوزه هستند.

سردار کوشکی جهرمی تاکید کرد: نخستین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» در استان فارس و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف توجه به همین نگاه تربیتی در 4 خرداد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت، ترکیبی از فرهنگ ایرانی است که در دفاع مقدس با آموزه‌ های دینی و ادبیات الهی و تاسی از اهل بیت (ع) و فرهنگ عاشورا ترکیب شده است.

سردار کوشکی جهرمی تصریح کرد: ارزش‌ ها، فرهنگ‌ ها، اعتقادات، بارو‌ها و هنجار‌های کشور برای انتقال به نسل جدید باید حفظ شوند و مردم مدافعان اصلی انقلاب و نظام اسلامی هستند و امنیت کشور همچنین نتیجه ایثار مدافعان حرم است.

کد خبر 1174366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha