کانون های مساجد از ارکان موثر و جریان ساز فرهنگی هستند

حسین زاده با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد عنصر پیشران مساجد در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد هستند، گفت: کانون های مساجد از ارکان موثر و جریان ساز فرهنگی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد حسین زاده» در نشست خبری معرفی پایتخت فهما با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد عنصر پیشران مساجد در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد هستند، گفت:مساجد ارکان مختلفی دارد شامل امام جماعت، پایگاه بسیج، هیئت امناء و کانون های مساجد که در برخی ازمساجد خیریه ها هم حضور دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه این ارکان کنار یکدیگر یک مسجد تراز انقلاب اسلامی را شکل می دهند، افزود:مسجد امروز یگانه سنگر فرهنگی و تربیتی است که خانواده ها با آرامش می توانند فرزندانشان را روانه این سنگر کنند و علاوه بر اینکه از سلامت روحی و روانی فرزندشان مطمئن باشند، نسبت به رشد فکری و تربیتی او هم امیدوار باشند.

 

وی ادامه داد: مسجد مکانی سالم با حضور عناصر تربیتی است، البته مکان های دیگر هم برای رشد تربیتی در جامعه وجود دارد اما هیچکدام به سلامتی مسجد نیست، مسجد سنگری است که از روز اولی که پیامبر مسجد النبی را احداث کردند و آنجا را کانون تحولات اسلامی قرار دادند تا به امروز و در طول قرنها نقش آفرینی گسترده ای داشته است.

 

حسین زاده با تاکید بر اینکه مسجد در انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نقش محوری داشته است، اظهارداشت: امروز علی رغم داشتن رقبای رسمی و غیر رسمی برای مسجد در جامعه و بسیاری از عناصر غیر فرهنگی که با نگاه تضاد فرهنگی در جامعه تلاش می کنند تا حضور نوجوانان و جوانان را در مسجد کم رنگ کنند اما مساجد موفقیت های بسیاری داشتند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت:امروز در جامعه آسیب های فرهنگی اجتماعی وجود دارد اما باید دقیق ببینیم و منصفانه قضاوت کنیم و اگر جایی نوجوان ما دچار چالش است، آنها را مورد حمایت و راهنمایی قرار بدهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه کانون های مساجد از ارکان موثر و جریان ساز فرهنگی است، گفت: خراسان رضوی به لطف خدا و همت اعضای کانون های مساجد توانست در رویداد ملی فهما مقام برتر را کسب کند و مفتخر به دریافت عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران(فهما) شود.

کد خبر 1174396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha