فردوسی با خلق شاهنامه روحیه عزت، استقلال و حماسه را در ایرانیان دمید

حسین زاده با بیان اینکه قهرمان های شاهنامه نقشی در دل و جان مردم ایجاد کرده است و شعرهای فردوسی توانسته در زندگی مردم ورود پیدا کند، گفت: فردوسی با خلق شاهنامه توانست روحیه عزت، استقلال و حماسه را در ایرانیان بدمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد حسین زاده» در نشست خبری بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ضمن تشکر برای کمک به بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، گفت:مادان طور که شایسته است نتوانستیم مقام شاعر پر آوازه و حماسی سرای شیعی را پاس بداریم و در شان آن برنانه برگزار کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت:فردوسی شاعری ملی است و اثر ان بین المللی است و باید برای او بیشتر تلاش کنیم، قهرمان های شاهنامه نقشی در دل و جان مردم ایجاد کرده است، شعرهای فردوسی توانسته در زندگی مردم ورود پیدا کند.

 

وی افزود:در حوزه پژوهشی خیلی عقب هستیم با توجه به اینکه کارهای بسیاری هم در این زمینه انجام دهیم لذا اصحاب رسانه باید کمک کنند تا بتوانیم برای فردوسی بیشتر تلاش کنیم، فردوسی با خلق شاهنامه توانست روحیه عزت، استقلال و حماسه را در ایرانیان بدمد.

 

حسین زاده گفت:فردوسی به عنوان شاعری شیعه تلاش کرده تا مفاهیم ادبیات دینی را در قالب ابیات نهادینه کند لذا جا دارد دکترین دفاعی و روابط سبک زندگی را از شاهنامه استخراج کنیم، حماسه سازی و قهرمان پروری فردوسی یک الگوسازی را ایجاد کرده که نشان می دهد قهرمان ایرانی حال حاضر مقابل متجاوز ایستادگی کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهارداشت:باید ادبیات شاهنامه را به جامعه معرفی کنیم به خصوص در حوزه پویانمایی، نوجوان ما به واسطه حضور پررنگ دنیای سینما، قهرمان های فانتزی و خالی از معنویت را دنبال می کند ولی قهرمان های شاهنامه در مقابل خداوند برای دفاع از کشور زانو می زند.

 

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب نسبت به حکمت فردوسی صراحت دارند که شعر فردوسی مبتنی بر حکمت خداوند است، بیان کرد:قهرمان های هالیوود تعارضات جدی را سبک زندگی ایرانی دارد، باید با گفتمان سازی که ایجاد می کنیم باید در این حوزه ها سرمایه گذاری فراوانی انجام دهیم.

 

حسین زاده با اشاره به اینکه باید با زبان هنر در همه زمینه ها حماسه سرایی کنیم و دستاوردهای نظام اسلامی رو بازگو کنیم، بیان کرد:دنیا تلاش می کند دانشمند ما برای مواد اولیه کار پژوهشی خودش مانع ایجاد کند اما روحیه رستم وار که فردوسی در ایرانیان دمیده، دانشمندان را مجاب می کند تا با روحیه حماسی برای کشور افتخارآفرینی کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید روحیه فردوسی را در جامعه ترویج و تقویت کنیم، گفت: نسل جدید باید با قهرمان های تاریخی خودش آشنا شود، شاهنامه در زندگی ما جاری است و باید این جریان را تقویت کنیم.

کد خبر 1174407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha