روحیه مطالبه گری ضرورت جامعه در قالب امر به معروف و نهی از منکر است

جابری انصاری گفت: روحیه مطالبه گری به عنوان یک تکلیف برگرفته از فرهنگ اسلام و انقلاب است که در قالب امر به معروف و نهی از منکر با همت متولیان امر باید تدوین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سعید جابری انصاری» طی نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر که چهارشنبه 21 اردیبهشت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برپا شد گفت: دغدغه های فرهنگی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر از جمله مسائل ضروری و با اهمیتی است که همواره مورد توجه این ستاد است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: بهره مندی از ظرفیت و ابزارهای فرهنگی و هنری یکی از مهمترین ضرورت ها و مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی با اشاره به اهمیت نوآوری برنامه های فرهنگی و هنری بیان کرد: نوآوری و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در قالب برنامه ریزی با حضور هنرمندان با هدف یافتن ایده های نو اهمیت ویژه ای دارد.

 

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از رسالت و وظیفه تمامی دستگاه ها است تا در وقت ضرورت و بحران های اجتماعی حضور جدی در این امر داشته باشند.

 

جابری انصاری بیان کرد: روحیه مطالبه گری به عنوان یک تکلیف برگرفته از فرهنگ اسلام و انقلاب است که در قالب امر به معروف و نهی از منکر با همت متولیان امر باید تدوین شود.

 

وی ادامه داد: روحیه بی تفاوتی مردم در جامعه زمینه بی تفاوتی نسبت به دین را ایجاد می کند به این معنا که مردم نقش اساسی در توجه به یکدیگر دارند و نگاه دین توجه به جمعیت است.

 

به گفته وی، احیاء و اجرای امر به معروف و نهی از منکر به واقع واجب الهی با هدف پیشگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: برپایی کارگاه ها و نشست های معرفتی و بصیرتی با رویکرد گسترش امر به معروف و نهی از منکر زمینه تعالی فرهنگی هنری جامعه است.

 

 

کد خبر 1174432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha