لزوم استفاده از ظرفیت گروه‌ های جهادی و بسیج سازندگی در روستاهای دچار تنش آبی فارس

سردار سلیمانی گفت: لازم است برای بهره‌ وری از محصولات کشاورزی و آبرسانی به روستاهای دچار تنش آبی در فارس از ظرفیت گروه‌ های جهادی و بسیج سازندگی بیش از پیش استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «غلامرضا سلیمانی»، امروز (چهارشنبه 21 اردیبهشت) در تجمع بزرگ رزمایش 21 هزار نفری «جهادگران فاطمی» در فارس که با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تاسیس جهاد سازندگی برای رفع محرومیت‌ ها و عقب ‌ماندگی ‌های جا مانده از رژیم ستم‌ شاهی توسط امام خمینی (ره) بودیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: پس از دوران دفاع مقدس با تصویب یک قانون، جهاد سازندگی در وزارتخانه دیگری ادغام شد اما مقام معظم رهبری (مد ظلله العالی) رهبر معظم انقلاب در سال 97 فرمان تاسیس بسیج سازندگی را صادر کردند.

وی اضافه کرد: هدف از تاسیس بسیج سازندگی رفع محرومیت بود که این ماموریت به سپاه پاسداران داده شد و با گذشت بیش از 2 دهه از تاسیس بسیج سازندگی شاهد ارائه خدمات گسترده‌ در زمینه ‌های مختلف به مردم کشور هستیم.

سردار سلیمانی تصریح کرد: خودکفایی ذات بسیج سازندگی است و در تولید مساک شاهد این خودکفایی در دوران کرونا بودیم که نیاز به واردات ماسک را از بین برد و یک نمونه خوب اقتصاد مقاومتی و کار جهادی به شمار می رود.

وی ادامه داد: استان فارس در ارائه کمک‌ های مومنانه در کرونا، استان برتر است که با تلاش سپاه فارس و همکاری خیران و کنش گری گروه های جهادی بسیج، رتبه اول کشور را از آن خود ساخت.

سردار سلیمانی اضافه کرد: جهادگران در رزمایش «جهادگران فاطمی» در فارس در عرصه‌ های مختلف به خدمت رسانی و ارائه خدمات مومنانه پرداخته اند و شاهد طیف گسترده ای از محرومیت زدایی در قالب این رزمایش هستیم.

وی با اشاره به تنش های آبی در روستاهای فارس گفت: لازم است برای بهره‌ وری از محصولات کشاورزی و آبرسانی به روستاهای دچار تنش آبی در فارس از ظرفیت گروه‌ های جهادی و بسیج سازندگی بیش از پیش استفاده شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: به زودی شاهد اجرای جهاد آبرسانی به بیش از 10 هزار روستا و احداث 10 هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب رزمایش «جهادگران فاطمی» خواهیم بود.

کد خبر 1174447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha