نخبگان ضرورت  اصلاح نظام پرداخت یارانه ها را برای مردم تبیین کنند

قناعت با اشاره به اینکه نخبگان می توانند ضرورت اصلاح نظام پرداخت یارانه ها را برای مردم تبیین کنند، گفت: البته این جراحی اقتصادی به سادگی نیست و رسانه های معاند در حال ایجاد فضای ملتهب و شایعه سازی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» شامگاه (۲۱ اردیبهشت) در دیدار با نخبگان دانشگاهی استان اظهار کرد: نخبگی یک موهبت و نعمت الهی است و باید به درگاه خداوند به خاطر آن شکرگذار باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: البته نخبه کسی است که در کنار اینکه استعداد و توانمندی ذهنی دارد در کنار وجود همه موانع بتواند شعار «ما می توانیم» را محقق کند.

 

وی با بیان اینکه کشور ما از لحاظ استعداد ذهنی از متوسط جهانی بیشتر است و به نوعی ملت ایران بالقوه نخبه هستند، تصریح کرد: استان خراسان جنوبی هم از حیث داشتن سرآمدان و پدران علم توانسته در کشور جایگاه خاصی داشته باشد.

 

قناعت با اشاره به اینکه برای من بسیار جالب بود که دانش فنی باروسازی ابرها مربوط به نخبگان خراسان جنوبی است، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز نخبگان را نور چشمان ملت خواندند و ما باید در جهت پاسداشت و نگهداشت این قشر عزیز تلاش کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئولان باید مسیر فعالیت نخبگان را هموار و مشکلات آنان را حل کنیم، تصریح کرد: البته نخبگان هم در قبال این شکر نعمت الهی مسئولیت هایی دارند که خدمات علمی و پژوهشی را برای کشور فراهم کنند.

 

وی ادامه داد: بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب بی توجهی به نخبگان و تشویق آنان به مهاجرت خیانت به کشور است و البته نامهربانی ها نباید نخبگان را بی انگیزه و از ادامه‌ی راه و از فعالیت و از تلاش منصرف بکند.

 

قناعت با اشاره به اینکه فعالیت های ما در کشور باید سیستمی باشد، افزود: این آمادگی در دولت سیزدهم ایجاد شده بخصوص که شعار امسال تولید و حمایت از شرکت های دانش بیان است و باید سهم این شرکت ها از تولید کشور افزایش یابد.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه زیرساخت های این استان را بسیار ضعف دانست و گفت: به خراسان جنوبی بی توجهی شده و دولت سیزدهم توجه ویژه ای به استان های محروم دارد.

 

وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی تخصیص داده شد که باید گرانی و تورم نداشته باشیم اما تورم و فشار اقتصادی بیشتری بر مردم تحمیل شده و فقرزدایی صورت نگرفته که نشان می‌دهد این یارانه در مسیر خودش قرار نداشته است و به خارج از کشور قاچاق شده است.

 

قناعت با بیان اینکه حدود ۱۵ کشور همجوار از یارانه‌های مردم ما سود می‌برند و قاچاق کالا به این کشورها داریم، افزود: آرد یارانه ای ایران با قیمت بیش از ۶۰۰ هزار تومان در مرزها به سایر کشورها قاچاق شده و سود آن نصیب دلالان و سایر دولت‌ها می‌شود.

 

استاندار خراسان جنوبی بر ساماندهی یارانه ها در کشور تأکید کرد و گفت: از ابتدا اشتباه بود که یارانه ها را به واردکنندگان دادند چون در دنیا آن را به تولیدکننده و یا مصرف کننده می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه نخبگان می توانند ضرورت اصلاح نظام پرداخت یارانه ها را برای مردم تبیین کنند، گفت: البته این جراحی اقتصادی به سادگی نیست و رسانه های معاند در حال ایجاد فضای ملتهب و شایعه سازی هستند.

 

قناعت در ادامه با بیان اینکه منابع ما نباید از استان خراسان جنوبی خارج شود، افزود: کمبود منابع، ضعف زیرساخت ها و عدم همراهی دستگاه های اجرایی با نخبگان برای اخذ از مشکلات استان است.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: جلساتی برای حل مشکل و بررسی درخواست های نخبگان با محوریت استانداری برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1174469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha