برگزاری یادواره ۱۲۵ شهید روستای فردو/روستای فردو، مهدالشهدا

واحدی با اشاره به برگزاری سی و یکمین یادواره سرداران و ۱۱۸ شهید و ۳شهید گمنام روستای فردو گفت: روستای فردو با ۷۰۰خانواده، دارای هزار رزمنده، ۲۵۰جانباز، ۳۸رزمنده مدافع حرم و ۵آزاده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، علی واحدی عصر امروز(چهارشنبه 21اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری سی و یکمین یادواره  سرداران و 118 شهید و 3شهید گمنام  فردو  گفت: روستای فردو 125 شهید را در فواصل مختلف تقدیم انقلاب کرده و این شهدا شامل شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای موشکی،شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم می شود و نسبت تعداد شهدا به جمعیت این روستا، فردو را به مهدالشهدا تبدیل کرده است.

 

وی ادامه داد: روستای فردو با 700خانواده، دارای هزار رزمنده، 250جانباز، 38رزمنده مدافع حرم و 5آزاده است و می طلبد که نگاه ویژه ای به روستای فردو شود.

 

دبیر ستاد یادواره شهدای روستای فردو با اشاره به برنامه های یادواره گفت:قبل از برگزاری یادواره سه پویش تلاوت قرآن، پویش صلوات و پویش نقاشی برگزار شده است.

 

وی همچنین به برنامه های دو روزه یادواره گفت: برنامه ای با عنوان مسیر عاشقی روز29 اردیبهشت ساعت ۱۶ به صورت پیاده روی از حرم مطهرآغاز می شود و شرکت کنندگان به سمت گلزار شیخان و گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) حرکت می کنند.

 

وی ادامه داد: غبارروبی مزار شهدای گلزار علی بن جعفر(ع) و شیخان یکی از برنامه هاست که فردا پنجشنبه برگزار می‌شود.

 

واحدی افزود: برنامه بعدی ستاد یادواره با عنوان اهالی بهشت پس از اجرای مراسم در گلزار، در روستای خورآباد، گلزار شهدای شهر کهک و روستای ویریچ با برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای سرود برگزار خواهد شد.

 

وی  با اشاره به اینکه روز جمعه 30 اردیبهشت مراسم اصلی یادواره شهدا در روستای فردو برگزار می‌شود، افزود: این مراسم با سخنرانی یکی از افراد برجسته کشور همراه خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: رونمایی از پوستر کنگره شهدای فردو و رونمایی از سایت فردو دات آی آر از برنامه‌های روز جمعه 31 مین یادواره شهدای روستای فردو است.

 

دبیر یادواره شهدای روستای فردو از ثبت موسسه فرهنگی هنری یادیاران فردوس خبر داد و گفت: با توجه به بعد جهانی نام فردو و شهیدان شاخص بسیاراین روستا، از این پس کنگره شهدای فردو به عنوان (مهد الشهدا) برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1174475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha