زمینه‌سازی دولت برای ثبت اعتراض جاماندگان یارانه معیشتی/ برداشت پس از آزادسازی قیمت‌ ها

اسحاقی از زمینه‌سازی دولت برای ثبت اعتراض جاماندگان یارانه معیشتی خبر داد و گفت: مبالغی که تاکنون در حساب خانوارها واریز شده پس از آزادسازی قیمت‌ها قابل برداشت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید محمد اسحاقی» شامگاه چهارشنبه(۲۱ اردیبهشت) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: افرادی که یارانه کمک معیشتی به حساب آنان واریز نشده نگران نباشند زیرا می‌توانند از طریق سامانه‌ نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند. 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه فعلا سامانه ثبت اعتراض با ترافیک کاری بسیار بالایی مواجه است افزود: فعلا هیچ محدودیت زمانی خاصی برای ثبت اعتراضات لحاظ نشده بنابراین نیازی به عجله و شتاب جاماندگان برای انجام این کار نیست.

 

اسحاقی در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که قبلاً یارانه ۴۵ هزار تومانی آنان قطع شده می‌توانند این یارانه کمک معیشتی را دریافت کنند هم افزود: بله قطعا دولت قصد دارد برای این دسته از خانوارها زمینه ای فراهم سازد تا آنان بتوانند در سامانه هدفمندسازی یارانه ها درخواست و اعتراض خود را ثبت کنند.

 

وی در مورد زمان دقیق برداشت یارانه‌های کمک معیشتی که به حساب خانوارها واریز شده است هم اضافه کرد: به محض اینکه آزادسازی قیمت‌ها توسط دولت اجرایی شود این مبالغ کمک معیشتی قابل برداشت خواهند بود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان اینکه دولت پس از آزادسازی قیمت‌ها برای چه کالاهایی مجوز افزایش قیمت داده است را هم تشریح کرد و گفت: از طریق کالابرگ الکترونیکی برای اقلامی مانند مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات یارانه اختصاص داده می‌شود و اگر افزایش قیمتی هم اتفاق بیافتد تنها برای این اقلام خواهد بود.

 

اسحاقی با بیان اینکه به غیر از اقلام ذکر شده برای سایر کالاها هیچگونه افزایش قیمتی مقرر نشده است تصریح کرد: مردم یقین بدانند ما به تفاوت این قیمت‌ها در قالب یارانه و کالابرگ الکترونیکی به حساب آنان واریز می‌شود. 

 

وی در پایان توصیه‌هایی هم برای جاماندگان دریافت یارانه‌های کمک معیشتی داشت و خاطرنشان کرد: کسانی که از این طرح جا مانده اند و اعتراض دارند می‌توانند در سامانه حمایت اعتراض خود را ثبت نمایند از طرفی مقرر شده سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هم متعاقبا سامانه ای را برای انجام این کار اعلام و اطلاع رسانی کنند. 

 

کد خبر 1174508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha