روح آیت الله «اسد الله روحانی بیدگلی» به لقاء الله پیوست+زندگی نامه

روح عالم وارسته، مجاهد نستوه و استاد اخلاق و موسس حوزه های علمیه المهدی و فاطمه الزهرا(س) آران و بیدگل آیت الله «اسد الله روحانی بیدگلی» به لقاء الله پیوست

خبرگزاری شبستان-آران و بیدگل؛

 

روح بلند عالم وارسته، مجاهد نستوه و استاد اخلاق و موسس حوزه های علمیه المهدی و فاطمه الزهرا(س) آران و بیدگل آیت الله «اسد الله روحانی بیدگلی» به لقاء الله پیوست.

 

آیت الله اسدالله روحانی در تاسوعای ۱۳۵۱ قمری برابر با ۱۳۱۱ هجری شمسی در خانواده ای مذهبی در آران و بیدگل دیده به جهان گشود. مرحوم والد معظم ایشان حضرت حجت الاسلام حاج آقا رضا فرزند مرحوم مغفور ملا اسد الله بن ملا محمد رضای مجتهد الزمان بوده است.

 

وی مقدمات دروس حوزه را تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی میر سید علی یثربی (ره) در کاشان به پایان رساند و از اساتیدی چون حضرات آیات آقا علی حائری و حاج شیخ علی آقا نجفی و حاج شیخ محمود تبریزی نجفی ـ اعلی الله مقامهم بهره مند شد.


اسدالله سپس برای تکمیل مدارج علمی خود وارد حوزه علمیه قم شد و از دروس فقه، اصول و تفسیر اساتید بزرگی چون آ‌یات عظام صدوقی (شهید محراب)، مرعشی نجفی، مشکینی، شیخ راضی نجفی تبریزی،‌ فاضل قفقازی (والد مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی)، علامه طباطبایی و حاج شیخ ابوالفضل زاهدی و همچنین حضرت آیت الله العظمی بروجردی ـ اعلی الله مقامهم ـ بهره مند شد.

 

پس از مدتی تحصیل در قم بر اساس رسالت دینی به زادگاه خود آران و بیدگل مراجعت کرد و بیش از نیم قرن رهبری معنوی مردم شهرستان آران و بیدگل را بر عهده داشت.

 

وی یکی از افتخارات خود را حضور مستمر در درس اخلاق حضرت آیت الله سید رضا صدر می دانست و همیشه از عنایات خاص حضرات آیات آسید احمد خوانساری و شیخ ذبیح الله قوچانی درباره خود به نیکی یاد می کرد.

 

سال ها درس های اخلاق ایشان با عنوان مکارم خوبان در رادیو معارف جمهوری اسلامی ایران برای مخاطبان پخش می شد و کرسی درس اخلاق ایشان در مدارس علمی کاشان و آران و بیدگل از معروفیت و رونق خاصی برخوردار بوده است.

 

از جمله فعالیت های اجتماعی ایشان می توان به تأسیس مدرسه علمیه المهدی (عج) و فاطمه الزهرا(س) اشاره کرد که برکات فراوانی را برای شهرستان آران و بیدگل در پی داشته است.

 

فعالیت‌های تبلیغی وی با نبود وسایل و امکانات آن‌ هم در روستاهای محروم و با سختی‌هایی فراوان مواجه بوده است و به حق می‌توان جهاد در راه خدا دانست و آن را مجاهدت دینی نامید.

 

آیت الله شیخ اسدالله روحانی سرانجام امروز پنج شنبه ۱۰ شوال ۱۴۴۳ مقارن با ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سن ۹۰ سالگی به لقاء الله پیوست.

 

مراسم تشییع این عالم نستوه عصر امروز از ساعت ۱۷ از حوزه علمیه المهدی (عج) خیابان مختص آباد آران و بیدگل به طرف امامزاده حسین(ع) برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1174557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha