نماز با شکوه جمعه در کرمانشاه اقامه می شود

سروری،گفت: مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ۲۳اردیبهشت ماه جاری در مسجد جامع به امامت حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه وامام جمعه با حضور با شکوه مردم کرمانشاه برگزار می شود.

عباس سروری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به اقامه جمعه در کرمانشاه ،گفت: روز جمعه از اعیاد مهم مسلمانان است که در برخی از روایات از آن به عنوان افضل الایام ، برترین روزها یاد شده است و در روایتی از امام صادق (ع) علت نام گذاری این روز به عنوان روز جمعه چنین آمده است که « چون خداوند آفریدگان را در آن روز برای ولایت پیامبر (ص) و خاندانش  گرد آورد و همچنین بدین خاطر که خداوند کار پیامبرش را سامان داد.

 

 

دبیر ستاد نماز جمعه کرمانشاه افزود: از منظر آموزه های دینی، روز جمعه روز اجتماع مؤمنین بوده و از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است ودر این روز مسلمانان دور هم جمع می شدند و نماز ظهر را به جماعت برپا می داشتند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ۲۳اردیبهشت ماه جاری در مسجد جامع به امامت حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمانشاه با سخنرانی قبل ازخطبه های فرزین معتمدی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان و سیاوش وزیری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار می شود.

 

 

سروری تصریح کرد: با توجه به اینکه ویروس منحوس کرونا کامل از بین نرفته است، لذا نمازگران حتما شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و با زدن ماسک مراقب حفظ سلامت خود واطرافیان باشند .

 

 

کد خبر 1174571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha