زبان هنر، می تواند منافع استکبار را به خطر بیندازد/ اولین وظیفه ما تامل و تفکر در قرآن و سیره عترت نبوی است

منتظری با بیان اینکه قرآن کریم نخستین کتابی است که از هنر نمایش سخن به میان آورده است، گفت: هنر می تواند منافع مستکبران را به خطر بیندازد و در قرآن کریم مشابه داستان حضرت ابراهیم (ع)، نمونه های فراوانی وجود دارد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامرضا منتظری» امروز (پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت) در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان اظهارکرد: قرآن‌ کتاب چگونه زیستن و عترت تجلی آن است. قرآن، آسمانی است و برای زیست شایسته زمینیان به زمین آمده است.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه می گویند قرآن نازل شده برداشت عمومی این است که از آسمان به زمین آمده اما به تعبیر یکی از مفسران، خداوند سخن خود را از حد خویش که برای هیچ کسی قابل درک نیست تا حد درک و فهم انسان‌ها پایین آورده است تا انسان‌ها هدایت شوند.

 

وی افزود: اینکه خداوند پیامبر (ص) را اسوه حسنه معرفی می کند برای این است که هرچه می خواهید در کلام و سیرت پیامبر (ص) و پس از آن در سیمای اهل بیت (ع) و عترتش ببینید.

 

منتظری با بیان اینکه در قرآن کریم از موضوعات مختلف از جمله قول لین، صبر جمیل، اخلاق حسنه، تکریم یتیم و غیره سخن به میان آورده شده است، ادامه داد: اولین وظیفه ما تامل و تفکر در قرآن و سیره عترت نبوی است. اگر برداشت ما از اینها سطحی باشد به جایی نمی رسیم. اینکه رهبر معظم انقلاب هم بر تفکر و تدبر تاکید دارند برهمین اساس است. 

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید وقت مان را بیشتر برای تفکر عمیق در آیات قرآنی بگذاریم چراکه تفکرات سطحی متزلزل هستند. اگر برگ برگ اندیشه و معرفت ما به قرآن سطحی و پاییزی باشد و ریشه دار نباشد خیلی زود دچار خزان خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت نیرومند هنر در حوزه نشر معارف و سیره عترت بیشتر استفاده کنیم زیرا که هنر زبانی جهانی و بین المللی است.

 

منتظری بیان کرد: وقتی ما از هنر نمایش صحبت می کنیم، با صراحت می گویم که نخستین کتابی که از هنر نمایش سخن گفت قرآن است که نمونه آن را در داستان حضرت ابراهیم (ع) می‌بینیم. حضرت ابراهیم (ع) از روشی کاملا نمایشی استفاده و صحنه را کارگردانی کرد، بت های شکسته و تبر بر دوش بت بزرگ و تا وارد شدند نمایش شروع شد و بت‌پرستان به چشم عجز و ناتوانی خدای سنگی خود را دیدند و به آن اعتراف کردند.

 

وی تصریح کرد: این امر نشان داد که هنر می تواند منافع مستکبران را به خطر بیندازد و در قرآن کریم از این نمونه ها فراوان است.

 

کد خبر 1174612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha