دانشجویان  با داشتن منطق مستدل مطالبه‌گر باشند

شفیعیان گفت: دانشجو یان در کنار علم‌آموزی،بایستی با مطالعه موضوعات پیرامونی خود بتوانند دشمن را به خوبی تحلیل کنند تا در زمین بازی‌ آنها قرار نگرفته و از طرفی با داشتن منطق مستدل مطالبه‌گر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت) در آیین بزرگداشت مقام استاد با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف عالی قدر استاد مطهری و تبریک هفته معلم و استاد اظهارداشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تکلیف  است که خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اقشار مختلف مردم، به ویژه جوانان تبیین کنیم.

فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه گفتگو با مردم و در میان گذاشتن مشکلات و ارائه راه‌حل‌ها یکی از جلوه‌های مردمی بودن است، افزود: مسائل را باید با مردم مطرح و باید سعی شود از مردم در موارد مختلف هم کمک فکری، هم کمک عملی گرفته شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم تاکید کرد: نیاز است که امیدهای واقعی در جامعه نشر داده شده و بر محور شعارهای انقلاب امید آفرینی شود.

شفیعیان در این خصوص عنوان کرد: نباید به صورت شعاری در این زمینه برخورد شود؛ لذا ما می‌توانیم برنامه‌هایی طراحی کنیم که مردم در آن تصمیم گیر و اجرا کننده باشند.

 وی ادامه داد:  در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌ها و خدمات فراوانی در شهرها و روستاهای شهرستان انجام شده که لازم است این دستاوردها برای مردم و نسل جوان تبیین و بازگو شود.

 فرماندار ویژه شهرستان جهرم از دانشجویان به عنوان حاملان پیام انقلاب و تضمین کنندگان پویایی و تحرک انقلابی ذکر کرد و بیان داشت: رسالت دانشجو این است که همچنان پیشگام  انقلاب اسلامی باشد و پیشاهنگ حرکت و باید فرهنگ این انقلاب را روز به روز بهتر بشناسد و بهتر پاسداری کند.

شفیعیان مطالبه‌گری، پرانگیزه، پرنشاط بودن جوان دانشجو را لازم و ضروری دانسته و ابراز داشت: آنچه مهم است این است که دانشجو باید حاضر در صحنه و ناظر به مسائل کشور باشد‌.

 وی اضافه کرد: دانشجویان در کنار علم‌آموزی،بایستی با مطالعه موضوعات پیرامونی خود بتوانند دشمن را به خوبی تحلیل کنند تا در زمین بازی‌ آنها قرار نگرفته و از طرفی با داشتن منطق مستدل مطالبه‌گر باشند.

 فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه دانشگاه ها باید مأموریت محور باشند و این مأموریت باید جامع بوده و در حوزه های مختلف تعریف شود، تصریح کرد: پایان نامه هایی که اساتید و دانشجویان نیز راهنمایی، نگارش و در مورد آن تحقیق می کنند، باید متناسب با نیاز شهرستان باشد.

شفیعیان یادآور شد: باتوجه به تأکیدات وزیر علوم و تحقیقات و آموزش عالی مبنی بر ماموریت گرایی دانشگاه ها این مهم با در نظر گرفتن پتانسیل های شهرستان به دقت بررسی و به ویژه به منظور تحقق شعار سال و کمک به توسعه اقتصادی هدف گذاری  شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در عرصه آسیب‌های اجتماعی با مشکلاتی روبرو هستیم، عنوان کرد: مهم این است که با چه رویکردی می خواهیم با این مسائل روبرو شویم که جامعه دانشگاهی می تواند در این زمینه نقش آفرینی موثر داشته باشد.

شفیعیان با تشریح اینکه بخش مهمی از عمر جوانان  در دانشگاه سپری می شود، تاکید کرد: این یک سرمایه است که نباید از کنار آن عبور کرد؛ هر چقدر دانشگاه های ما موفق باشند این  پتانسیل را فراهم می آورد تا کشور به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند.

 وی در ادامه گفت: با توجه به فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، هویت دانشجو در كنار بعد علمی و آموزشی اهمیت زیادی دارد و بهترین كسانی كه می توانند این هویت را در دانشجویان تقویت كرده و به آن اعتلاء ببخشند، استادان دانشگاه ها هستند.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه دولت در حوزه اشتغال سیاست گذار است  و زیرساخت لازم فراهم می‌کند تا مردم در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند، اظهار داشت: در شهرستان جهرم این امر محقق شده و منطقه ویژه اقتصادی  با ۷۰ هکتار زمین  قطعه بندی شده و دارای خدمات زیربنایی، آماده ارایه خدمت به سرمایه گذاران است.

شفیعیان در پایان بیان داشت: با عنایت به اهمیت امر فرهنگ و تاثیرات عمیق مولفه های فرهنگی در سایر حوزه ها، در نظر گرفتن پیوست فرهنگی برای همه فرایندها و پروژه های پیش رو ضروری بوده و مورد انتظار است.

 

کد خبر 1174616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha