پیگیر توسعه باغ موزه های دفاع مقدس در استان هستیم

معتمدیان گفت: آذربایجان غربی برای رسیدن به جایگاه والای خود در عرصه های مختلف و بخصوص پاسداشت حوزه ایثارگری، نیازمند حمایت های ملی و استفاده از ظرفیت های ارزشمند استان است.

به گزارش خبرنگار حبرگزاری شبستان در ارومیه، «محمدصادق معتمدیان»، در جلسه قرارگاه راهیان نور استان با تاکید بر اهمیت ارج نهادن و گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس و جایگاه والای شهدا و ایثارگران، افزود: آذربایجان غربی در طول دوران جنگ تحمیلی و پیش و پس از آن، در راستای دفاع از امنیت ایران اسلامی، شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

استاندار آذربایجان غربی،  امنیت امروز آذربایجان غربی را مرهون رشادت های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان در طول بیش از چهار دهه عمر عزتمندانه انقلاب اسلامی دانسته و خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی برای رسیدن به جایگاه والای خود در عرصه های مختلف و بخصوص پاسداشت حوزه ایثارگری، نیازمند حمایت های ملی و استفاده از ظرفیت های ارزشمند استان است.

این مسوول نگاه ویژه و تامین بودجه های ملی برای توسعه و ارتقای زیرساخت های استان را نیز ضروری دانسته و افزود: رویکرد دولت سیزدهم پاسداشت دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می باشد و در این راستا تعامل و همدلی دستگاه‌های استانی برای جذب حمایت های ملی و توجه ویژه به حوزه ایثار و شهادت استان بسیار مهم می باشد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه باید آذربایجان غربی را به یکی از مقاصد اصلی اردوهای راهیان نور تبدیل کنیم، تصریح کرد: با تامین زیرساخت های لازم برای جذب اردوهای راهیان نور، در کنار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استان به یکی از مقاصد گردشگری فرهنگی تبدیل شده و به تبع آن مسیر رونق اقتصادی برای آذربایجان غربی فراهم خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حمایت، تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی با ستاد راهیان نور در استان و شهرستان ها جهت برگزاری باشکوه این فریضه ملی و فرهنگی، افزود: با استفاده از تمامی ظرفیت ها، تدابیر لازم برای حضور زائرین راهیان نور در آذربایجان غربی از هم اکنون اندیشیده شود تا میزبان شایسته ای برای زائران عاشق ایثار و شهادت باشیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین توجه ویژه به تامین سلامت و امنیت زائرین راهیان نور که از استان به دیگر مناطق کشور اعزام می شوند را ضروری دانسته و یادآور شد: دستگاه‌های مختلف با استفاده از تمام امکانات و ظرفیتها، همکاری لازم را با ستاد راهیان نور استان جهت اعزام زائرین به مناطق تاریخی دفاع مقدس کشور داشته باشند.

معتمدیان در پایان با اشاره به ضرورت مقوله اطلاع رسانی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مشارکت مردم در اردوهای راهیان نور، افزود: با رایزنی ها که در سطح ملی برای جذب اعتبارات داشته ایم، پیگیر تکمیل و توسعه باغ موزه های دفاع مقدس در آذربایجان غربی هستیم که به عنوان پیشانی امنیت کشور شناخته می شود.

کد خبر 1174623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha