متولی قانونی برای حوزه حجاب در کشور نداریم

حجت الاسلام سرافراز عدم استمرار فعالیت‌ها را از آسیب‌های جدی حوزه‌های فرهنگی دانست و گفت: : در حوزه عفاف و حجاب یک خلأ بزرگ وجود دارد و متولی قانونی نیست تا این مصوبات را در دستگاه‌ها نظارت و مطالبه کند.

به گزارش خبرگزاري شبستان از رشت، حجت الاسلام «سجاد سرافراز» امروز(پنج‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت) در قرارگاه عفاف و حجاب که با حضور سردار «سپهر» فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا در استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه موظف در امر حجاب و عفاف است گفت: تنها نیروی انتظامی در این زمینه مداوم و مستمر فعالیت می‌کند.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه ردیف بودجه اختصاصی در حوزه عفاف و حجاب وجود ندارد افزود: وقتی بودجه‌ای وجود ندارد نمی‌توان از دستگاه‌ها انتظار فعالیت داشت.

 

وی با تاکید بر نظارت بر سلامت محیط اداری دستگاه‌های حاکمیتی گفت: سال گذشته ناظرین ستاد امر به معروف از ۴۰ دستگاه نظارت محسوس و نامحسوس داشتند که تنها اداره ثبت احوال مورد تشویق قرار گرفت.

 

سرافراز با ابراز تاسف از اینکه وضعیت حجاب در برخی دستگاه‌ها مناسب نبوده و نظارتی نیز در این زمینه وجود ندارد اذعان کرد: در حوزه عفاف و حجاب یک خلأ بزرگ وجود دارد و متولی قانونی نیست تا این مصوبات را در دستگاه‌ها نظارت و مطالبه کند.

 

وی با تاکید بر ساماندهی حوزه عفاف و حجاب خواستار اجرای طرح‌هایی شد که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه تنش زایی نداشته باشد.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان بر اجرای فعالیت های اجرایی و فرهنگی به صورت توامان تاکید کرد و متذکر شد: عدم استمرار فعالیت‌ها از آسیب‌های جدی حوزه‌های فرهنگی است زیرا در حوزه فرهنگی شاهد کارهای پروژه‌ای هستیم.

 

وی تاکید کرد: کار نتیجه‌بخش در حوزه عفاف و حجاب نیازمند نگاه منطقه‌ای بوده و اعمال یک نسخه واحد برای کل کشوری نتیجه‌ای را به همراه ندارد.

 

سرافراز تاکید کرد: فعالیت در حوزه عفاف و حجاب حاکمیتی است و تا زمانی که مردم پای کار نیایند نه تنها در حوزه عفاف و حجاب، بلکه در هیچ حوزه دیگری هم موفق نخواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه باید تعارف‌های موجود در حوزه عفاف و حجاب به‌ویژه حوزه حاکمیتی را برطرف کنیم افزود: صیانت از محیط اداری وظیفه همه دستگاه‌ها است.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان ضمانت اجرایی در طرح‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: باید نقش هر دستگاهی در حوزه عفاف و حجاب با تخصیص اعتبار مشخص شود.

 


کد خبر 1174629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha