حضور تورهای کوهنوردی و دوچرخه سواری غیرمجاز در گیلان ممنوع است

سردار ملکی با اشاره به حضورتورهای کوهنوردی و دوچرخه سواری طی اواخر هر هفته در گیلان گفت: متاسفانه این تورها به صورت مختلط و گاها با مجوز رسمی برگزار می‌شد که از تردد آنها به استان و ییلاقات جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاري شبستان از رشت، سردار «عزیزالله ملکی» امروز(پنج‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت) در قرارگاه عفاف و حجاب گیلان که با حضور سردار«سپهر» فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا در استانداری برگزار شد گفت: فعالیت دستگاه‌های حاکمیتی در حوزه عفاف و حجاب با اجرای اقدامات ایجابی در سطح جامعه مشخص می‌شود.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه نیروی انتظامی با گشت امنیت اخلاقی در حوزه عفاف و حجاب فعالیت دارد افزود: در نوروز امسال ۳۰۰ نفر از کادر نیروی انتظامی در قالب گشت‌های امنیت اخلاقی در سواحل و تفرجگاه‌ها حصور داشتند زیرا آزادسازی سواحل موجب حضور گسترده مردم در نوار ساحلی استان شده است.

 

وی کاهش شیوع کرونا را عامل افزایش حضور گردشگران در استان با حدود هفت میلیون نفر گردشگر نوروزی در استان دانست و اظهارکرد: حضور برخی گردشگران که با بدحجابی در استان همراه است موجب بروز مشکلاتی شده است.

 

ملکی حضور تورهای مختلف کوهنوردی و دوچرخه سواری که اواخر هفته در استان حضور می‌یابند را از دیگر معضلات استان برشمرد و بیان کرد: متاسفانه این تورها به صورت مختلط و گاها با مجوز رسمی برگزار می‌شد که از تردد آنها به استان و ییلاقات جلوگیری شد.

 

وی ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۱۰۸ تبم خودرویی در ۶ نقطه استان راه اندازی شر و طرح پاکسازی تفرجگاه‌های استان با استقرار گشت‌های امنیت اخلاقی جهت برخورد با بدحجابان از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

رییس پلیس گیلان سگ گردانی را یکی از آسیب های موجود در استان برشمرد و گفت: خوشبختانه باتشدید طرح برخورد با سگ گردانی شاهد کاهش این معضل در سراسر استان هستیم.

 

وی در پایان با بیان اینکه نیروی انتظامی موفق به کسب رتبه سوم کشوری در طرح ناظر شد تاکید کرد: استفاده تورهای گردشگری از تفرجگاه‌ها و مناطق ییلاقی به صورت مختلط ممنوع است.

 

* راهکار قرارگاه عفاف و حجاب باید متناسب با فرهنگ بومی باشد

در ادامه این نشست « محمد دوستدار» وجود نگرش‌های متفاوت نسلی را موجب تغییر سبک و سطح زندگی مردم دانست و گفت: باید راهکارها را بر اساس رخدادهای موجود در جامعه اندیشیده شود.

 

رییس دانشگاه ازاد اسلامی گیلان با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از دو سال تعطیلی ناشی از شیوع کرونا تصریح کرد: هم اکنون با تغییر رفتار دانشحویان مواجه هستیم و باید برای مواجه با این تغییرات رفتاری راهکار علمی اندیشید و نمی‌توان برخورد تهاجمی و سلبی با تغییر نگرش جامعه و خانواده داشت.

 

وی خواستار همشکل شدن پوشش دانشجویان شد و گفت: برخی منکرات قبح خود را در جامعه از دست داده  و همان موجب ترویج ناهنجایر شده است.

 

دوستدار با بیان اینکه قرارگاه عفاف و حجاب باید متناسب با فرهنگ بومی محلی راهکارهای خود را اجرایی کند اذعان کرد: متاسفانه این راهکارها خیلی اثرگذار نبوده و شکاف رفتاری نسلی را شاهد هستیم.

 

* دانش‌آموزان باید تجربه خوب در حوزه عفاف و حجاب داشته باشند

«محمد فائزی» نیز در این نشست با بیان اینکه شاهد بروز بدحجابی و بی حجابی در استان هستیم گفت: باید حریم‌ها در دانشگاه و سایر مراکز آموزشی رعایت شود چون محیط و فضای فرهنگی است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خواستار تغییر نگاه‌ها به آموزش و پرورش شد و بیان کرد: مقایسه گیلان که استانی گردشگرپذیر و ساحلی است باید با بقیه استان‌ها متفاوت باشد زیرا گردشگرانی که وارد استان می‌شوند، اینجا را برای خود حیات خلوت می‌دانند و باید با این معضل برخورد کرد.

 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید تجربه خوب در حوزه عفاف و حجاب داشته باشند و تجربه‌های خوب شخصیت ساز هستند خاطرنشان کرد: ورود خیرین موجب فرهنگ‌سازی اجتماعی می‌شود.

 

فائزی با تصریح اینکه عفاف و حجاب هیچگاه محدود به رنگ نبوده اما برخی رنگ‌ها به لحاط اجتماعی غالب هستند خاطرنشان کرد: بچه‌ها باید با رعایت حجاب احساس خوبی از پوشش خود داشته باشند.

 

کد خبر 1174658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha